מבזקים

פרוייקטור הקורונה: נערכים לגל החמישי

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, קיים תדרוך בנושא הערכות משרד הבריאות לחיסוני הילדים בגילאי 5-11 שיחל ביום שלישי

לדבריו, "זהו יום חג לילדים ולהורים שיוכלו להגן על ילדיהם. אכן המחלה בקרב הילדים לעיתים קלה ואף א-סיפטומטית, אבל לפעמים היא יכולה להימשך עד לכדי פגיעה בזיכרון, נידודי שינה ועוד. כבר הכרנו את התופעה של פגיעה מערכתית קשה שמופיעה מספר שבועות אחרי מחלה, אף שלא הרגשנו", אומר פרופ' זרקא.הוא הוסיף: "לצד ההגנה על הילדים, החיסון נותן אפשרות לחיים נורמאלים. הרבה ילדים מתקשים לחזור לשגרת החיים בגלל מגע עם מאומתים. החיסון פותר מהצורך לבידוד, בין אם במגעים בביה"ס או בנסיעה לחו"ל. אני קורא להורים לקבל מידע ממוקורות מהימנים. בכל נושא ונושא חשוב לקבל החלטה בהתבסס על מקור מוסמך. מומלץ לפנות לצוות הרפואי והמקצועי בקופות החולים לכל שאלה שתהיה לכם".
"בשלב ראשון אנחנו נותנים את החיסונים בקופות החולים ובמרכזים לבריאות הילד. נביא ניידות חיסונים לכל מקום שיהיה בו צורך. אנחנו רוצים להנגיש את החיסונים".

פרופ' זרקא המשיך: "לקראת המופעים בחג החנוכה, נעמיד ניידות חיסונים לכל ההורים שירצו לנצל את החופשה ולחסן את ילדיהם סמוך לאירוע".

"בהמשך נחליט האם גם מחלימים יצטרכו להתחסן", אמר. "אנחנו הראשונים בעולם על הנתונים אחר ממצאי ההתחסנות. אני קורא למנת הבוסטר 'החיסון השלישי' כחלק מתיאום הציפיות".
"למבצע אנחנו יוצאים בשלושה שלבים: נתחיל בחיסונים בקופות החולים, לאחר מכן נביא ניידות לקהילה ולפריפרייה, במקומות שקופות החולים פחות זמינות. בהמשך ננגיש גם את החיסונים לבתי הספר". שוב ושוב הדגיש הפרופ' על חופש ההחלטה של ההורים בנוגע לחיסון ילדיהם.

פרופ' זרקא התייחס לעלייה במקדם ההדבקה: "לצערי יש גל 5. אנחנו נערכים לגל חמישי. בהתחלה היינו באלפא ועכשיו אנחנו בדלתא. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא להתחסן ולהישמע להנחיות הממשלה ומשרד הבריאות".

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן