מבזקים

החשש: נשק כימי יעבור מסוריה לחיזבאללה

גורם ביטחוני מוסמך אומר כי השימוש שנעשה בנשק כימי בסוריה בשנים האחרונות מצדיק את התקיפה הישראלית בחודש יוני שעליה דווח בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט". המהלך התבצע הוא נגד מתנגדיו של בשאר אסד וארגוני ג'יהאד עולמי. אולם לדברי הגורם, הדבר מדאיג את ישראל כי "מה שנמצא בסוריה יכול להגיע גם לידי חיזבאללה".

אתמול דווח ב"וושינגטון פוסט" כי חיל האוויר של ישראל תקף בחודש יוני השנה תשתיות לייצור נשק כימי, של צבא משטר אסד בסוריה. העיתון דיווח על תקיפת שלוש מטרות בדמשק וחומס, במהלכן נהרגו שבעה חיילים.

במערכת הביטחון סירבו להתייחס לפרסומים הזרים אך גורם ביטחוני בכיר אמר כי "לאסד יש בעיות פנימיות גדולות. הוא נדרש לייצב את המשטר שלו. להגדיל את השטחים שהוא שולט בהם. הוא בעיקר עסוק בשיקום המדינה ההרוסה. הדבר האחרון שהוא רוצה להתעסק איתו זו ישראל".

המודיעין אלעזר שטרן אומר היום כי ישראל עוקבת מקרוב אחר הדיווחים על התחממות יחסי איחוד האמירויות עם איראן.

"אני לא חושב שכל השיחות שמתנהלות בחדרי חדרים צריכות לקבל ביטוי ציבורי. אנחנו פוקחים עין על היחסים של איחוד האמירויות ואיראן, זה בפירוש היה חלק ממטרות הנסיעה של רה"מ. הסוגייה האיראנית מטרידה מאוד גם אותנו וגם את האמירתים", אמר שטרן.

על הדיווח לפיו ישראל תקפה מתקני נשק כימי בסוריה אמר שטרן: "יש לנו שכן שהוכיח שהוא לא חושש להשתמש בנשק כימי גם נגד בני עמו. אסור שיהיה לו נשק כימי, וזה לא רק עניין ישראלי".

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן