מבזקים

בי״ח שיבא קובע: האומיקרון עמיד לחיסונים והבוסטר הרביעי מיותר

בית החולים שיבא בתל השומר פירסם היום, יום שני, הודעה לפיה החיסון הרביעי של פייזר לקורונה הוא בעל יעילות נמוכה מול אומיקרון . בכל מתממשת חד משמעית ההערכת מומחים עולמיים שוענו מיד לאחר התפשטות האומיקרון כי הווריאנט הזה עקף את התנגדות הגוף המחוסן, תוקף אותו ומדביק ללא הגבלות.

כך עולה חד משמעית לאחר קבלת תוצאות הניסוי שערכו בקרב מקבלי החיסון הרביעי. מהתוצאות עולה כי הבוסטר כן מחזק את מוגנות הגוף לקורונה מעל החיסון השלישי, אך רק מול הזנים הקודמים.

מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית החולים, פרופ' גילי רגב, אמרה כי החיסון הרביעי מהווה "דילמה" עבורה, "שלא כמו בחיסונים הקודמים", לדבריה. "יכול להיות שצריך לחכות לחיסון מותאם לאומיקרון לכלל האוכלוסייה, אבל אם יש סיכון גבוה אולי שווה להתחסן עכשיו", הוסיפה.

בבית החולים שיבא חידדו כי ההחלטה לתת לאוכלוסייה הבוגרת חיסון רביעי הייתה נכונה – שכן החיסון כן אפקטיבי מול הזנים האחרים. עם זאת, כרגע לא ממליצים לתת את הבוסטר הרביעי לשאר האוכלוסייה.

עד כה, התחסנו בחיסון הרביעי 546,893 בני 60 ומעלה הזכאים לו – ולא דווח כלל על תופעות לוואי אחרי קבלתו. 729 בני אדם נדבקו בקורונה לאחר קבלת המנה הרביעית.

יצויין כי חברות פייזר ומודרנה הודיעו שהחודש מרץ או אפריל יתחילו בהפצת חיסון ייחודי לאומיקרון.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן