מבזקים

פוטין מצפצף על העולם: הצבא הרוסי כבש את המחוזות המזרחיים בקלות וללא התנגדות

ולדימיר פוטין מוכיח שוב שהוא יודע מה הוא עושה. הוא מכיר היטב את חולשת המערב ומנצל אותה עד תום. השליט הרוסי גם מבין את ההשלכות הכלכליות שעלולות לנבוע מכיבוש חלקים נוספים מאוקראינה אבל הוא לקח זאת בחשבון בעיקר כי ברצותו יפסיק ברגע את הזרמת הגז הטיבעי לאירופה כולה ויביא לשיתוק חלקי של פעילותה. בפועל, פוטין לועג למערב החלש והקשקשן ועושה בדיוק מה שבא לו.

הלילה, צבא רוסיה פלש לשני המחוזות המזרחיים של אוקראינה לאחר שפוטין הכיר בהם כרפובליקות עצמאיות מנותקות משלטון אוקראינה. העילה הרוסית: הפלישה היא שיגור ״כוח שלום״ שנועד להגן על האוכלוסיה הפרו רוסית מפני זוועות השלטון המרכזי של קייב.

המהלך הרוסי צפוי להביא להטלת סנקציות אירופיות ואמריקניות חמורות הן על המחוזות המורדים והן על רוסיה. שאלת המפתח כרגע היא האם בפועל הפלישה תידרדר למלחמה בהיקף גדול או ששליטי קייב וצבא אוקראינה ישלים עם המציאות כפי שהעולם השלים עם כיבוש חצי האי קרים ועם ההשתלטות הרוסית המחודשת על גיאורגיה.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג גינה את החלטתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להכיר בעצמאותם של מחוזות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, ואמר כי "מוסקבה ממשיכה לתדלק את הסכסוך על ידי מתן תמיכה כספית וצבאית לבדלנים". לדבריו, "רוסיה שוב מנסה לביים תירוץ כדי לפלוש לאוקראינה. זה מערער את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית שלה, שוחק את המאמצים לפתרון הסכסוך ומפר את הסכמי מינסק, שרוסיה היא צד להם". אמר וזהו. כי צבא המערב הוא נמר קשקשן של נייר שלא מעז להתייצב מול הרוסים ופוטין מנצל זאת עד תום.

אצלנו שרי הממשלה התבקשו הבוקר שלא להתבטא בנושא עמדת ישראל במשבר האוקראיני-רוסי. כך דווח בחדשות כאן. השרים התבקשו למקד את ההתבטאויות בצורך של הישראלים לצאת בהקדם מאוקראינה.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן