מבזקים

לרגל האירועים: שגריר ישראלי שב לכהן בפולין

תם המשבר הדיפלומטי בין ישראל לפולין. שר החוץ יאיר לפיד שולח את השגריר המיועד, ד"ר יעקב ליבנה לכהונה בפועל בפולין, זאת לרגל האירועים בשטח.

הסיוע שפולין העניקה לישראל בפינוי אזרחים מאוקראינה ובהסדרת מעבר של הדיפלומטים הישראלים המוצבים באוקראינה, תרמו באופן משמעותי להפשרת היחסים בין שתי המדינות.

בהודעת משרד החוץ נאמר כי ליבנה יצא הלילה לפולין, כשמשימתו הדחופה הראשונה תהיה סיוע בחילוץ אלפי הישראלים והיהודים הנמלטים מאוקראינה.

סגן שר החוץ הפולני, פאוול יבלונסקי, על יציאת השגריר ליבנה לאירופה: "אנחנו שמחים לקדם את פניו של השגריר החדש. הוא אמור היה להגיע באוגוסט אשתקד, סופסוף העיכוב הלא רצוי בהגעתו הגיע לקצו".

ליבנה אמור היה להתחיל את כהונתו בקיץ שעבר, אך הביקורת הישראלית על תיקון החקיקה שאישר הנשיא הפולני אנדז'יי דודה – שמונע תביעות חדשות על רכוש יהודי שנגזל על ידי הנאצים – וצעדי המחאה שעליהם החליט לפיד, מנעו את תחילת השליחות.

בהודעה מטעם משרד החוץ צוין כי לפיד "קיבל את ההחלטה בחיתוך המצב במשרד החוץ במטרה לקדם את הסיוע לאזרחים ישראלים החוצים את הגבול מאוקראינה לפולין ולנוכח חשיבות האירועים והמקום המרכזי, שפולין ממלאת בהם.

"מתחילת המשבר באוקראינה פעלה שגרירות ישראל בוורשה בראשות הממונה טל בן ארי יעלון בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות הפולניות במאמץ הסיוע לישראלים היוצאים מאוקראינה ואנו מבקשים להביע את תודתנו לרשויות הפולניות על סיוען זה".

בתוך כך, צוות שגרירות ישראל באוקראינה, חצה את הגבול לפולין והגיע לבית המלון שבו ישהה בזמן הקרוב, בסמוך מאוד לגבול בין שתי המדינות. צוות השגרירות יעבור מדי יום את הגבול לאוקראינה כדי לסייע לאזרחי ישראל לצאת מהמדינה.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן