מבזקים

תחקיר הצבא: לא יודעים האם העיתונאית נהרגה מקליע ישראלי או פלסטיני

אלפים השתתפו בהלווייתה של העיתונאית המזרח ירושלמית שנהרגה במהלך חילופי אש בין כוחות צבא ישראליים לחמושים פלסטינים בג׳נין. במקום התפתחה הפגנה אנטי ישראלית גדולה.

כוחות הביטחון התעמתו עם משתתפים במסע הלוויה מחוץ לבית החולים הצרפתי בשייח ג'ראח, ובתיעוד מהמקום נראה כי ארון הקבורה כמעט ונופל. המשטרה: "מאות פורעי חוק ניצול את ההלוויה, קראו קריאות הסתה ויידו אבנים מרחבת בית החולים"

צה"ל פרסם ביום שישי את ממצאי הביניים של תחקיר האירוע בו נורתה למוות העיתונאית שירין אבו עאקלה. לפי שעה נקבע כי העיתונאית נהרגה מאש חמושים או מירי של חייל דרך חרך בג'יפ.

לפי צה"ל, "מאז קרות האירוע, הצבא מתחקר ומברר את נסיבות מותה של הכתבת. בסיום תחקיר הביניים נותרו עוד מספר פרטים הדורשים בירור, אך מתבהרת התמונה אודות האירוע והאפשרויות השונות לירי אשר הביא למותה. המסקנה מתחקיר הביניים היא שלא ניתן לקבוע מהו מקור הירי שפגע והרג את הכתבת".

ואלה האפשרויות העולות מהתחקיר:

אחת מהן היא ירי של חמושים פלסטיניים שניסו לפגוע בכלי הרכב הצבאיים. בתקרית נורו עשרות רבות של כדורים באופן לא מבוקר לכיוון כלי הרכב, שהוא גם הכיוון בו שהתה הכתבת וייתכן שזהו מקור הירי שפגע בה. אפשרות אחרת ירי של חייל לכיוון פלסטיני ששהה בסמיכות לעיתונאית אל ג׳זירה.

ישראל הציעה עריכת בדיקה בינלאומית אובייקטיבית. הפלסטינים מסרבים למסור את הקליע שפגע בה לבדיקה בליסטית.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן