מבזקים

איך מתחילים הליך גירושין

איך מתחילים הליך גירושין היא שאלה שנשמעת אצל כל הזוגות שעומדים להתגרש בפעם הראשונה לחייהם.

מדובר בשאלה קשה שכן ישנם מספר דברים אשר עלולים להשפיע על אופן הניהול הנכון בהליך גירושין, כמו לדוגמה לשאלה האם ישנן הסכמות או אין בני הזוג הסכמות, קיימת השלכה לאופן הטיפול.

גם לעובדה שיש לבני הזוג ילדים קטנים והאב מחויב במזונות ילדים משליכה על אופן טיפול בתיק בפרט אם האב אינו משלם מזונות כלל.

איך מתנהל הליך גירושין בהסכמה

המענה לשאלה אין מתנהל הליך גירושין בהסכמה ישנה תשובה פשוטה יחסית, והוא שעל בני הזוג לערוך הסכם גירושין על ידי טוען רבני או עורך דין לגירושין.

הסכם זה לאחר שנחתם על ידי שני הצדדים יבוא לאישור בערכאה שיפוטית (בית דין רבני או בית המשפט למשפחה) ולאחר קבלת האישור ההסכם יקבל תוקף פסק דין.

לאחר מיכן בני הזוג יעברו את טקס הגירושין, אלא שבניגוד לאישור הסכם גירושין שניתן לעשות גם בבית המשפט למשפחה, הרי שטקס הגירושין יכול להתבצע אך ורק בבית הדין הרבני.

איך מתנהל הליך גירושין שלא בהסכמה

הליך גירושין שלא בהסכמה כאשר אחד מבני הזוג מגיש בקשה לשלום בית המענה איך מתנהל הליך גירושין הופך להיות מורכב.

במקרה זה עליכם לאסוף ראיות שתומכות בטענותיכם על עילות גירושין, כגון ככל והסיבה לגירושין היא אלימות כלכלית יש לתעד את מקרי האלימות.

לאחר שיש בידכם די ראיות עליכם לפתוח תיק ליישוב סכסוך גם אין לכם כל כוונה ליישב את הסכסוך אלא להילחם בכל הכוח.

רק לאחר שיחלפו 60 יום מיום פתיחת תיק ליישוב סכסוך תוכלו להגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני אם לא שמדובר בהליך גירושין עם ילדים קטנים שאז ניתן להגיש בקשה למזונות תוך כדי היישוב סכסוך.

לאחר פתיחת התיק בית הדין הרבני יזמן את שני הזוג במטרה לברר האם אכן ניתן לחייב ולכפות את מי שמסרב לתת את הגט, או שתביעת הגירושין תידחה.

הליך גירושין רק עם טוען רבני

גם אם אתם יודעים איך מתחילים הליך גירושין אל תעשו את ההליך גירושין ללא סיוע של טוען רבני.

המומחיות והמקצועיות שיש לטוען רבני יכולה לשמש לכם לעזר בכדי להצליח ולקבל את הגט המיוחל.

לא פעם טוען רבני יהודה אבלס נתקל במשרדו כאשר הגיע אליו גבר שביקש "לחסוך" בעלות שכר טרחת הייצוג של טוען הרבני וללכת לבד, אלא שלאחר מיכן הדבר עלה לו ביוקר רב, כשלא פעם אין כל אפשרות להחזיר את המצב לקדמותו.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן