מבזקים

ביטול ההגבלות הוא זמני – עד לגל הבא

מיום ראשון נפתחים גני הילדים, העסקים ללא קבלת קהל, טייק אווי במסעדות. בוטלו הגבלות התנועה, אפשר לטייל בחוף הים ובכל מקום אחר במגבלות איסור ההתקהלויות.

.

זה לא כולל את הערים החרדיות והערביות האדומות. החרדים מאיימים במרד. שימרדו, העיקר שלא ידביקו את כלל הציבור.

.

קבינט הקורונה אישר היום (חמישי) עקרונית את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה לכניסת שלב ראשון בהקלות על הסגר החל מיום ראשון הקרוב, 18.10.20, אלא אם יחול שינוי במגמת התחלואה ואז הדברים ייבחנו מחדש.

תנאי הסף לפתיחת השלב הראשון: ממוצע 2,000 נדבקים ביום, מקדם הדבקה 0.8.

שרי הקבינט החליטו כי אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר ותעלה – נעצור את יישום תכנית היציאה ונחזיר מגבלות.

לגבי אזורים עם רמת תחלואה גבוהה יתקיים דיון נפרד בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל עד מוצ"ש.

הקבינט ישלים את הדיון ביעדים ובשאר מרכיבי התכנית במהלך הימים הקרובים.

*על פי ההחלטה, להלן השלב הראשון בתכנית היציאה:*

1. אפשרות לפתיחת מקומות עבודה ללא קהל.

2. איסוף עצמי ממסעדות (טייק אווי).

3. פתיחת מעונות יום וגני ילדים בגילאי 0-6, לפי מתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות.

4. פתיחת שמורות טבע, גנים לאומיים וחופים.

5. פתיחת רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר לתפילה במתווה שייקבע ע"י משרד הבריאות, בט"פ ומל"ל לפי קפסולות. כמו כן הר הבית ייפתח.

6. הסרת מגבלות יציאה מהבית.

7. יבוטל האיסור לבקר בבתים אחרים, ובלבד שיעמדו במגבלת ההתקהלות.

8. התקהלויות: במרחב פתוח – עד 20 איש; בחלל סגור – עד 10.

יתר ההגבלות נשארות כפי שהיו.

*עד מחר הממשלה והקבינט יתבקש לאשר את התקנות הפרטניות בעניינים אלו שיביא משרד הבריאות.

הציבור מתבקש להקפיד על שמירת ההנחיות כדי לאפשר את המשך העמידה בירידת התחלואה בהתאם ליעדים אותם קבע משרד הבריאות. כך ניתן יהיה להמשיך בשלבי ההקלות הבאים.
עניין מרכזי MerkaziTV

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

*

דברי שר הביטחון, בני גנץ, בסיום קבינט הקורונה:
"הצבענו לפני זמן קצר בקבינט הקורונה על השלב הראשון ביציאה מהסגר. עשינו זאת כי רוב אזרחי ישראל, מכל המגזרים, משתפים פעולה, נשמעים להנחיות והמספרים בירידה.
אנחנו פותחים את העסקים שאינם קולטים קהל, את מסגרות החינוך לגיל הרך, את האיסוף העצמי וגם את החופים והגנים הלאומיים החל מיום ראשון.
אלו פעולות בסיכון נמוך, ועדיין – המגפה עודנה כאן ואני מבקש מכל אחת ואחד מכם, להמשיך ולהישמע להוראות, להקפיד על עטיית מסכה, על ריחוק אחד מהשני, על היגיינה ושטיפת ידיים. התחלואה בישראל עדיין גבוהה ומאות אנשים מאבדים את חייהם מדי שבוע.
כל הסרת הגבלות תעשה אך ורק על בסיס נתונים ומדדים ותעשה ביציאה דיפרנציאלית ביחס למקום ולרמת התחלואה בו. נצא מזה ביחד, נעשה זאת באחריות. ואני קורא לכולם – הפעילו גם את השכל הישר״.

.

ונדגיש:אנחנו: הנגיף הארור ממשיך בשלו. רק מסכה, שני מטר ומניעת התקהלות תמנע ממך להיות הקורבן הבא. זה לא ייפסק לפני אמצע 2021 לפחות. נתב״ג אמנם נפתח אבל אירופה בחלחלה: ברוב המדינות נשברים שיאי הידבקות ותחלואה. הגבלות חמורות מוטלות. מסכנה גדולה!

.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, הצהיר הערב בעקבות החלטת קבינט הקורונה: ״אנו שמחים כי הקבינט אימץ את קריאתנו לפתוח מחדש את גני הילדים ועסקים שאינם מקבלים קהל, זהו צעד חיוני בדרך להיחלצות מהמשבר הכלכלי וצמצום מעגלי האבטלה בעקבות הסגר הראשון והשני. אנו קוראים להמשיך ולפתוח כיתות א-ד . רק כך הורים לילדים קטנים יוכלו לחזור לעבוד באופן מסודר ולהניע את המשק בחזרה לתפוקה מלאה
אנו קוראים לציבור להקפיד על ההנחיות כדי שבעוד שבועיים נוכל לפתוח את כל העסקים תחת כללי תו סגול מחמירים ולתת אופק לעסקים וכלכלת ישראל״.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן