מבזקים

הישראלים הפסיקו להיות פראיירים

ביממה האחרונה אמנם שוב עברנו במעט את אלף הנדבקים היומיים והכיוון הכללי של ההידבקות אינו מרמז על ריסון לאורך זמן, אלא שניתוח הנתונים מצביע על מגמה ברורה: הקורונה היא עכשיו בעיקר מנת חלקם של צעירים ששמים זין וחומקים למסיבות טבע פיראטיות ושל האוכלוסיה הערבית, הדרוזית והבדואית, שאינה מרסנת את החאפלות, המסיבות וההתקהלויות המסוכנות.

 

לעומת זאת, בערים הגדולות ואפילו במגזר החרדי ניכרת הסתגלות אישית למצב המתמשך ובעיקר אי רצון ברמת הפרט ליטול סיכונים מיותרים. וכך, למרות פתיחת אילת וים המלח לתיירות, מדווחים היום מהעיר הדרומית על תפוסה נמוכה, טיילת ריקה ואווירה כללית של דיכאון.

 

הציבור הישראלי בכללו, כבר לא פראייר. אנשים מתאפקים. לא רצים להתקהל במוקדי תחלואה צפופים ומעדיפים להמתין עוד כמה חודשים לחיסון בטרם ייקחו סיכונים מיותרים. אנחנו, הישראלים, צריכים לשבח את עצמנו על התנהלותנו. האיפוק, הריחוק והזהירות הם כלי המפתח להצלחה.

 

לעומת זאת, האמריקנים נכנסו לשיחרור מחליא. 2,400 הרוגים ביממה האחרונה, כ-200,000 נדבקים ביממה ותוספת של כמיליון חולים חדשים בכל שבוע או פחות.

 

באמריקה העסקים פתוחים ברובם אבל אנשים לא מגיעים. אמזון חוגגת, ולאט לאט מבינים שטראמפ עבד עליהם והרג בהנחלת ההכחשה שלו יותר מרבע מיליון בני אדם, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. אגב, מי שסובל קשות הם גם המקסיקנים שלגבולה הדרומי של ארצות הברית.

 

חוזרים אלינו. ביום שישי ייפתחו 15 קניונים שזהותם תימסר היום בתום הגרלה. חנויות הרחוב ומרכזי הביג פתוחים אבל ניכרת זהירות ציבורית כללית. ככה צריך להיות. שר הבריאות הבהיר היום שעד אפריל 2021 לא יהיה חיסון המונים בכל מקרה מה שאומר שהמצב הנוכחי יימשך לפחות עוד חצי שנה.

 

השאלה היא רק האם ניזהר מספיק כדי שנוכל להעביר את החורף בלי סגרים והגבלות חמורות. בהצלחה לכולנו.

 

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי MerkaziTV

 

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן