מבזקים

פרוטקשן במדבר: מטיילים נסחטים בצימרים בדרום

מטיילים בדרום הארץ דיווחו לאחרונה שנאלצו לשלם דמי חסות שהגיעו למאות שקלים על מנת שישמרו להם על הרכבים והציוד בצימר.

מדובר בעליית מדרגה מדאיגה, לאחר שבמשך שנים התופעה הזו התרחשה רק בחניונים של מסלולי טיול בטבע. "דרשו מאיתנו 50 שקל לג'יפ ליום", ביפר מטייל במצפה רמון.

"ניגשנו לנקודת המשטרה ביישוב והסברנו לשוטר מה שקרה. הוא אמר שזה מה שהולך פה: שאנשים לוקחים בדואים שישמרו להם על המכוניות והצימרים בגלל שיש גניבות ובעקבות 'השמירה' יש ירידה בכמות הגניבות".

המטייל וחבריו החליטו לא לשלם את הפרוטקשן ובמקום עשו משמרות כל הלילה כי לשמור על ההאנגר שבו ישנו ועל הג'יפים. "יש לנו ג'יפים שהתקנו בהם מערכות משופרות בעשרות אלפי שקלים ושהביטוח לא מכסה. החלטנו שלא נשלם פרוטקשן כדי להעביר מסר לאחרים שלא ייכנעו וכך התופעה הזו תעלם מהעולם".

מדובר בעליית מדרגה, אחרי שבמשך שנים מטיילים באזור הדרום שילמו דמי חסות בתמורה לשמירה על מכוניות שהשאירו באתרי טבע נידחים במדבר יהודה וערד, כשיצאו מהחניון לטיולים רגליים. מי שלא שילם הסתכן בכך שייגנבו לו את הרכב.

"רק החנינו את הג'יפ ליד הצימר וישר הגיע אלינו בחור שאמר שיש פה מכת גניבות גדולה של ג'יפים ופריצות לדירות ושהוא מכיר מישהו שיכול לשמור לנו על הרכוש בתמורה ל-750 שקלים", סיפרה מטיילת אחרת. "בעלי ואני הבנו שעדיף לנו לשלם מאשר להסתבך בגניבת הג'יפ והתיקים שלנו".

התופעה המדאיגה לא מתרחשת רק בנגב, אלא גם במתחמי צימרים באזור צפון הארץ. כך, עשרות מטיילים שהגיעו לצימרים באזור נהריה והגליל נאלצו להיפרד מכ-700 שקלים לשמירה על המכוניות והצימר לשלושה ימים שבהם טיילו באזור.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן