מבזקים

חשד למעורבות פוליטית בהפעלה פסולה של סייבר התקפי בידי המשטרה

בהנחיית ראש הממשלה בנט והשר לביטחון הפנים בר לב ובהנחיית המפכ״ל הופסק לחלוטין השימוש ברוגלות מלבד בתיקים פליליים מרכזיים חשובים שלגבי הפעילות בהם קיים אישור מפורש ומפורט בהתאם לצווים משפטיים.

במקביל, מונו קצינים לאסוף את כל המידע על הפעילות ברוגלות כדי למנוע השמדת ראיות בידי אינטרסנטים שעשו בהן שימוש בלתי חוקי לצרכים פסולים. היועץ המשפטי הקודם אביחי מנדלבליט, הנחה את המשטרה להפסיק את השימוש ברוגלה ההתקפית עד סיום הבדיקה המתנהלת כבר עתה  במקביל מקדמים בממשלה הקמת ועדת חקירה ממשלתית או ממלכתית שתחקור את הפרשה החמורה של ההפרה הבוטה, הנרחבת והמתמשכת של זכויות הפרט בישראל על ידי הגוף הממונה על אכיפת החוק

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, הודיע על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית, שהוצעה גם על ידי המפכ"ל יעקב שבתאי. ההצעה תובא לשולחן הממשלה על ידי השר, אשר יבקש את אישור שר המשפטים להקנות לה סמכויות על בסיס סעיף 8 א' לחוק יסוד הממשלה.

הוועדה שמונתה לבחון את פרשת פגסוס, "ועדת מררי", כוללת שניים מתוך שלושת חברי הוועדה הנגועים לכאורה בניגוד עניינים כייון שעבדו בשב"כ במקביל למפכ"ל לשעבר אלשיך שבתקופתו הוכנסה הטכנולוגיה לשימוש מאסיבי, אלשיך מונה על ידי נתניהו והובא למשטרה מהשב״כ.

בינתיים הודיע השר יאיר לפיד כי הוא סבור שיש לחקור את השר הקודם שהיה ממונה על המשטרה אמיר אוחנה בקשר לסייבר ההתקפי שהופעל נגד יריבים פוליטיים של נתניהו ונגד בכירים במשרדי הממשלה ומשרד המשפטים שנחשדו בהדלפות לעיתונאים.

אוחנה הגיב בחומרה על דרשית לפיד ואמר שאין לו מה להסתיר. במקביל עלתה הדרישה לחקור גם את החדירה למכשירי הטלפון של בני גנץ במטרה להכפישו פוליטית ולפגוע בו על ידי הדלפת עניינים אישים.

לפיד התייחס לפרסום בפתח ישיבת סיעתו, ואמר כי "צריך עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית, שתחקור את הפרשה באופן עצמאי ובלתי תלוי. זה הצעד הנכון לעשות, ואסור להתעכב אפילו רגע אחד נוסף".

לאחר מכן תקף לפיד את אוחנה, שכיהן כשר המשפטים וכשר לביטחון הפנים בתקופת כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה, ואמר: "אני רוצה להדגיש עוד דבר מול כל הספינים: הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה. יש דבר כזה אחריות מיניסטריאלית. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור".

אוחנה לא נותר חייב, והשיב ללפיד בציוץ בטוויטר, בו כתב: "דחליל חליפי נבוב שכמוך, אין לי שום בעיה להיות הראשון שיעמוד לחקירה, כי אין לי מה דבר להסתיר. לא מאמין לי? בוא נלך שנינו לפוליגרף: אני על NSO , ואתה על השיחות עם נוני שהשחרת ביומן כדי שלא יתגלו. Deal?

פרטים נוספים – בהמשך

״עניין מרכזי״

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן