מבזקים

ביידן שוב חיובי לקורונה

A232A8B9-476F-4773-A675-B7A53359CCDD

הנשיא האמריקני ג׳ון ביידן שוב חלה בקורונה ובעצם אפשר שטרם החלים למרות שהבדיקה בשבוע שעבר היתה שלילית. מהבית הלבן נמסר כי"הנשיא לא חווה את חזרתם של הסימפטומים, וממשיך להרגיש די טוב. ולכן, אין צורך להחזיר את הטיפול בשלב זה, אך כמובן הוא יהיה תחת השגחה צמודה".

הרופא האישי של הנשיא אמר כי "בהמשך לבדיקת האנטיגן החיובית הזאת הוא יחל מחדש בידוד קפדני בהתאם להנחיות״.

רופא הבית הלבן הסביר כי "תופעת הריבאונד של קורונה, שבה יש ממצאים חיוביים של הנגיף בקרב אחוז קטן של מחלימים שטופלו בPAXLOVID" הייתה תרחיש שנערכו אליו מבעוד מועד, ולכן גם הגבירו את תדירות הבדיקות שלו לאחר שהחלים.

ביידן בן ה-79, הוא הנשיא המבוגר ביותר שידעה ארה"ב ונמצא באופן מובהק באוכלוסיית הסיכון של הנגיף והאבחנה החיובית הראשונה שלו התקבלה זמן קצר לאחר שנשא נאום חשוב על אקלים במזרח ארה"ב ב-20 ליולי, ונראה כי באותו הלילה הרגיש שהוא מצונן עם נזלת ושיעול יבש. בעקבות האבחנה הראשונה, שהתקבלה ימים בודדים אחרי שפגש מנהיגים בישראל ובמזרח התיכון, הוא החלק לקבל טיפול תרופתי ב-PAXLOVID שסייע ככל הנראה להחלמתו.

לא ידוע על מחלות רקע נוספות שעשויות להחמיר את מצבו, ולכן סביר שגם הפעם יחלים יחסית מהר. גם קודמו בתפקיד, דונאלד טראמפ חלה בקורונה בעודו בתפקיד.

ואפרופו בריאות אמריקנית, בניו יורק הוכרז מצב חירום בריאותי בעקבות התפשטות אבעבועות הקוף. כ-150 אלף תושבים עלולים להמצא בסכנת הדבקה. נכון לסופש נרשמו בעיר 1,345 מקרי הדבקה.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן