מבזקים

מנדפים למעבדות – כל מה שצריך לדעת

כידוע לכולנו, מפעלים ייחודים ומתחים מגוונים חייבית ביצירה של סביבת עבודת סטרילת על מנת להבטיח ייצור של מוצרים מסוימים וכן, להתעסק מול חומרי גלם  כאלו ואחרים. כמו כן, מידת הסטריליות חשובה גם במטרה לשמור על טיב איכות המוצר הסופי או לחילופין חומר הגלם ממנו מכינים את המוצר וכן, גם במטרה לשמור על בריאותם של העובדים בסביבת העבודה שכן, לא פעם ולא פעמיים עשוי להיות מדובר בחומרי גלם כימיים או ביולוגיים אשר מפרישים רעלים באוויר, רעלים שבעת נשימתם או אפילו בנגיעה פיזית קטנה שלא באמצעות כפפות אטומות ייעודיות עשוי לפגוע באופן ישיר בבריאות העובדים בסביבה. על מנת להבטיח את סביבת העבודה הסטרילית ביותר בהתאם לצרכים האישיים שלכם, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל המידע הרלוונטי אודות מנדפים למעבדות.

כיצד מנדפים למעבדות בנויים ונראים?

תחילה, יש לציין כי מנדפים למעבדות בנויים באופן כזה הכולל ארבעה דלתות העשויות מזכוכית בצורה מלבנית, בדומה לצורה של אקווריום. אל אותם מנדפים מחוברת למעשה משאבות שתפקידן העיקרי הינו לשאוב את האוויר ישירות מהמנדף, ולהעביר אותו באמצעות מסנן מיוחד אל חלל החדר, מסנן שמאפשר שחרור של אוויר נקי ותקין, בהתאם למידת הצורך. כמו כן, חשוב לציין כי כאשר מדובר על מנדפים למעבדות, הרי שמדובר על דבר המסייע משמעותית ביצירה של סביבת עבודה ניטרלית בליווי חומרי גלם שונים ורעילים אשר מגיעים במגוון סוגים וגדלים. זאת בעוד כי חלק מהמנדפים השונים בתעשייה ניידים, בעוד שהיתר מקובעים וכן, מדובר על מגוון רחב של מנדפים המגיעים בגדלים שונים לצד מאפיינים כאלו ואחרים, בהתאם למידת הצורך שלכם.

האם חייבת מעבדה לבצע שימוש במנדפים?

כאמור, כאשר מדובר על מעבדות עם סביבות עבודה המתלוות אל חומרי גלם מסוכנים, הרי שעל אותם מעבדות לדאוג לבריאות צוות העובדים באמצעות סביבת עבודה סטרילית. כמו כן, על המעבדה לבצע את כל אשר צריך במטרה להבטיח כי השטח אכן מתאים לעבודה בטוחה ומוגנת עבור צוות העובדים בראש ובראשונה. את במיוחד לאור העובדה כי משרד הבריאות יחייב את אותן מעבדות בביצוע שימוש במנדפים ייעודיים במטרה לטהר את האוויר בסביבת העבודה מפני הרעלים השונים וכמו כן, למנוע מהעובדים מצב בו הם נושמים אוויר רעיל במהלך עבודתם מול אותם חומרי גלם מסוכנים.

זאת בעוד כי ניתן לומר באופן חד משמעי כי עבודה עם כפפות, מסכות ואף לעיתים עם חליפות מגן לא תמיד יספיקו כאשר אנו מדברים על מתן מענה הבטיחות האופטימלי ולכן, יבצעו אותן מעבדות שימוש במנדפים במטרה לטהר את האוויר סביבת העבודה ולספק את ההגנה הנדרשת בקרב כלל העובדים בסביבת העבודה המדוברת.

הכתבה בשיתוף חברת סטטיטק המתמחה באספקת ציוד למעבדות הכולל מנדפים, ריהוט, ציוד בטיחות ועוד.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן