מבזקים

פשיטה על עשרות מוסכים בדרום המשמשים את ארגוני הפשיעה למכירת חלפים גנובים והלבנת הון

8801F5AE-D709-4CF2-A121-68839B9F9F52

ארגוני הפשיעה השתמשו במוסכים באזור הדרום כדי למכור חלפים שפורקו ממכוניות גנובות ואגב כך הלבינו כספים שהושגו במסחר בסמים והברחות אחרות. מדובר בתופעה שהתגברה בשנה האחרונה בשל המחסור העולמי בחלקי חילוף ומחיריהם המאמירים. כתוצאה מכך, נרשמה בישראל עלייה תלולה בגניבת מכוניות וכתוצאה מכך במחירי ביטוחי הרכב.

המשטרה החלה לפעול בנחישות ראויה לציון בנושא בחודשים האחרונים   באזור הדרום זיהו בתקופה האחרונה והלילה פשטו כוחות גדולים על עשרות מוסכים בדרום הארץ וביצעו בקרות רישוי ועדכון נתונים. נאסף מידע מודיעיני רב חשיבות בנוסף לפעולה הרישמית שגררה רישום דוחות על הפרות הרישיון של המוסכים החשודים.

על פי חוק הרישום, חלה חובת דיווח של בעלי מוסכים וסוחרים בחלקי רכב, לנהל רישום בגין כל פעולה בחלקי רכב משומשים. הדוחות שחולקו היו בגין עבירה על חוק זה

המבצע בא לאחר חקירה של יחידת אתג"ר בלהב 433, בהשתתפות שוטרי מרחב הנגב, שמופו המוסכים שפעלו בניגוד לחוק. חלקם הפכו להיות מקומות המשמשים מוקדים להלבנת הכספים הלא חוקיים של ארגוני הפשיעה. לאחר מכן פשטו הכוחות, המשטרה הירוקה ומס הכנסה על מוסכים בדימונה, רהט, אופקים, ערד וכסייפה.

עניין מרכזי

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן