מבזקים

הדיקטטוריזציה כבר כאן: מארגני המחאה בדרך לחדרי החקירות המשטרתיים

IMG_8193

הנה זה מתחיל. שרים הליכוד התבטאו בימים האחרונים שמקומם של אהוד ברק ויאיר גולן בכלא. והנה הליך האיימים מתחיל בשיטת פוטין וארדואן. חקירות משטרתיות, עדות לאחר אזהרה.  טביעות אצבעות, תיק פלילי פתוח ואיום במימושו למי שלא מספיק צייתן.  המטרה – להבריח מכאן את מארגני המחאה, להפחיד את הנותרים ולסלול ביטול זריז של שרידי הדמוקרטיה בישראל תוך החנקת המחאה והשתקתה.

עוד בטרם עברה הדיקטטוריזציה הביביסטית אישור פורמלי בכנסת וכבר מתחילים לאיים על בכירי המחאה וזו כבר כותרת ראשית בעיתון  מה נשאר? להתחיל לפחד מהצפוי.

אהוד ברק הדגיש ואמר מפורשות בהופעתו במוצש בקפלן שהוא קורא למרד אזרחי בלתי אלים אבל זה לא מפריע להתחיל להלך איימים. זו רק ההתחלה-לה-לה.

וכך צייץ נתניהו:

ההתפרעות והבערת הצמיגים הבוקר על סף דלתו של שר המשפטים יריב לוין על ידי קבוצת קיצונים, הן תוצאה ישירה של הקריאות להמרדה ולמרי אזרחי.

‏מי שמדברים על סרבנות, מרי אזרחי ואי-ציות לחוק, בפועל מעודדים אלימות, אנרכיה ופגיעה במדינה ובחוקיה.

‏הגיע הזמן שהיועצת המשפטית לממשלה ומשטרת ישראל יפעלו במלוא העוצמה והנחישות כנגד פורעי חוק, ללא הבדל דת, גזע, אזור גיאוגרפי או דעה פוליטית.

עד כאן נתניהו והשלב הבא: החלפת מפכ״ל, סילוק היועמ״שית, הכשרת השחיתות והשתלטות מוחלטת על ניהול המדינה ללא בקרה בלי איזונים וללא יכולת התמודדות עם המצב החדש.

וסגן הרמטכ"ל לשעבר , אלוף (מיל') יאיר גולן התראיין אצל גדי נס ברדיו צפון 104.5fm, תקף את הממשלה, והבהיר את דבריו בנוגע לאפשרות למרי אזרחי.

מוזמן לחקירה במשטרה?

"לא זומנתי לשום חקירה. אבל אם יקראו לי אתייצב כאזרח שומר חוק. בניגוד לראש הממשלה אין נגדי אישומים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

האם משפט נתניהו יתמוסס?

"יש לי תחושה שעדות מילצ'ן לא תפורר כלום אלא תקבע את האישומים במסמרות ברזל. מעבר לכך, שלא כמו השר לביטחון לאומי, אין נגדי 53 כתבי אישום ושמונה הרשאות. לא נתפסתי מעולם עם מאות ליטרים של בנזין ושקי מסמרים. הייתי תמיד אזרח שומר חוק, ואני חושב שאני מייצג ציבור ענק שומר חוק שרוצה דמוקרטיה ישראלית ומדינה חופשית, ולא מבין למה הממשלה שלו מתנפלת עליו ומאיימת על החירויות שלו".

על הקריאה למרי אזרחי:

"התמודדות עם ממשלה שפועלת נגד העם מתבצעת בשלוש דרכים עיקריות – שביתות, הפגנות ואי ציות אזרחי. בעניין השביתות, כיוון שההסתדרות לא נקטה עמדה, אז זה לא רווח מאוד במשק הישראלי. למרות שלהערכתי נגיע לזה אם הממשלה תמשיך בכיוון הזה. הדבר השני אלו הפגנות. הפגנות מנומסות במוצאי שבת בלבד כנראה שלא מזיזות לנתניהו. עכשיו שמחה רוטמן מאיים להמשיך את הרפורמה במלוא עוזה. אז אנחנו נחזור להפגין, וגם במקומות שלא יהיה לכם נוח".

עד עכשיו ההפגנות היו מנומסות?

"אתם מתנפלים שאני מסית לדברים בלתי חוקיים? במה מדובר, בחסימת כבישים? אי אפשר להפגין מבלי להסביר לממשלה שהעם לא מרוצה. חוץ מזה שהאחריות אינה רק עלינו אלא גם על הממשלה עצמה. תראה מה קורה כל שבוע בכל הארץ. יש התנגדות נחרצת להפיכה המשטרית הזאת".

גולן הזכיר את מצב הסקרים: "לפיהם גוש הקואליציה מפסיד בכל סקר מידי שבוע בכל כלי התקשורת. אנחנו הציבור שומר החוק, שמשלם המיסים ומשרת בצה"ל, לא נסכים להפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית. הרפורמה המשפטית היא הפיכה משטרית שמבטלת את הרשות השופטת והופכת אותה למרמס. ובמקביל אנחנו נעים בכיוון המטריד של מדינה גזענית אלימה, וההפקרות שאנו עדים לה בשטחי יהודה ושומרון היא העדות לכך. פיקדתי על יהודה ושומרון למעלה משנתיים, וחוויתי פיגועים קשים ונוראיים. ואני אומר לך שמערכת היחסית שלי עם ההתיישבות הייתה יוצאת מן הכלל ושיתוף הפעולה היה מלא. אבל היום מאות אנשים יוצאים ועושים פוגרומים. ולא פעם אחת, אלא כבר שלוש פעמים ברציפות. זה דבר שלכל ממשלה ישראלית תאוות דמוקרטיה שרוצה בשלטון החוק, צריך להדליק נורה אדומה".

בהמשך לקריאתו למרי אזרחי ביקש גדי נס להבין: "האם יכול להיות שנראה אותך חוזר לימי הצבא, וקורא למפקדים הבכירים לעלות על טנקים לכיוון ירושלים?".

גולן: "בוודאי שלא". עם זאת הבהיר: "הציבור הדמוקרטי הליברלי שומר החוק לא יסכים להפיכה משטרית. רוצים לעשות רפורמה משפטית אמיתית? אנחנו הראשונים לשבת סביב שולחן הדיונים. אבל לא דרך הפיכה משטרית שכל תכליתה להכניס אצבע בעין למיליוני ישראלים".

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן