מבזקים

גנץ מקבל מנדט ראשון אבל ביבי זומם להכשילו שוב

״עניין מרכזי״ מדווח לך מראש מה צפוי לקרות במורד הדרך הפוליטית: התמצית: הקוסם ישלוף שוב שפן ויעשה לגנץ בית ספר לפוליטיקה. וכך זה יקרה:

 

הנשיא ריבלין קיים את ההתייעצויות הפורמליות עם נציגי כל הרשימות שנבחרו לכנסת ה-23 ובסיומן, כצפוי לא השיג נתניהו את 61 הקולות הנחוצים.

 

הרוב הלך לבני גנץ שגם צפוי להיות הראשון שעליו תוטל המשימה לנסות להקים ממשלה חדשה. גנץ זכה להמלצת 61 חברי כנסת לרבות כל הח״כים של הרשימה הערבית המשותפת.

 

 

ריבלין בהתייעצות קשובה. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית. 

 

הנשיא אמר בתום ההתייעצויות: "המתמטיקה ברורה אבל גם המסר של ליברמן לאחדות, לכן אפגש עם גנץ ונתניהו לפני שאטיל את המנדט".

הנשיא זימן את גנץ ונתניהו לפגישה זהה לזו שקיים לאחר הבחירות הקודמות. שני הצדדים יגידו שממשלת אחדות חשובה, אבל בפועל לא יקרה כלום. ריבלין יטיל על בני גנץ את התפקיד. הפעם הוא יהיה ראשון וזה יותר יוקרתי וגם יהיה לו יותר זמן.

 

בני גנץ כבר עבר את זה בפעם הקודמת ולא הצליח, ממש כמו ביבי. כדי להצליח עליו להשיג 61 קולות ולהרכיב ממשלה אפילו לחמש דקות והכל כדי לסיים אחת ולתמיד את הזוועה הפוליטית שנתניהו מעביר בה את המדינה זה כשנה. אין לו רוב אבל הוא דיקטטור בחסות החוק בשל היות מעשיו בממשלת מעבר שאי אפשר לגעת בה.

 

הקמת ממשלה כזו תלויה בליברמן אך לא רק בו. אורלי לוי בהליכי עריקה והיום לא המליצה על איש, מה שיאפשר לנתניהו להציג גוש חוסם אם רק יגנוב עוד אחד מגוש המרכז שמאל.  ואם לא יצליח להשיג לפחות עריקה אחת נוספת הרי שישיג את מטרתו: בחירות נוספות בעוד כמה חודשים ועד אז השלטון הארדואניסטי ימלוך בכיפה במצב הנוכחי.

 

הבעיה האמיתית של גנץ היא להפיח במחנה מתנגדי ביבי את אותה רוח קרבית המאחדת את המחנה הימני, דתי, חרדי ליכודניקי לשרוד כל כך הרבה זמן. כולם שם מוותרים זה לזה במטרה לשמר את שלטון ביבי. גנץ יצטרך להראות שלמד משהו מאז הפעם האחרונה. היצליח? אם כן אז הוא ראוי.

.

רמי יצהר Rami Yitzha

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן