מבזקים

הטריק נוסח ארדואן: משפט נתניהו נדחה

ארדואן, פוטין או כל דיקטטור מוסווה אחר לא יכול היה לעשות זאת יותר מתוחכם. ביבי שיחק את הקלפים שלו כראוי והשיג את יעדו: תחילת משפטו נדחתה ביותר מחודשיים.

 

״עניין מרכזי״ היה כלי התקשורת היחיד שפרסם   בפירוט את המהלך הצפוי של נתניהו והוא התגשם בדייקנות מדהימה אחד על אחד. נתניהו מתגלה שוב כקוסם הניצב על הבמה, כל הצופים יודעים שעובדים עליהם אבל איש אינו מונע את העבודה בעיניים אלא משתף איתה פעולה.

 

יום אחד יהיה זה שר המשפטים הנרצע שמונה מלכתחילה כדי לאפשר לביבי לתמרן את המערכת המשפטית כולה כרצונו, שיגלה את כל האמת בספר זכרונותיו. ואז יהיו דיווחי כאן ב״עניין מרכזי״ חלק מכובד בהשתלשלות. הכתבה שלנו הודפסה והופצה ברבבות עותקים. כל ליכודניק שיש לו מהלכים, קרא וידע מה הולך להתרחש. בשביל זה יש את www.news-israel.net ואנחנו הרי עצמאיים, בלתי תלויים ולא עושים חשבון לאיש. אנחנו עובדים רק למענך הקורא וכך זה יימשך.

 

״עניין מרכזי״ חדשות וסקופים מסביב לשעון מאז 1999. 

 

 

*

 

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה בהולה לבג"ץ כנגד תיקון תקנות בתי המשפט בשעת חירום על ידי השר אמיר אוחנה, וכן כנגד החלטתו הגורפת שהתקבלה באישון הלילה להשבית את מערכת בתי המשפט.

*

בעתירת מתייחסת התנועה לתיקון שעשה אוחנה בתקנות, כששינה את הגדרת מצב חירום לכזה הכולל גם "חשש ממשי לפגיעה חמורה בבריאות הציבור או מחמת פגע טבע".

לטענת התנועה מדובר בתיקון מרחיק לכת, אשר מעניק כח רב ובלתי מפוקח לשר, והיה צריך לעבור את אישור הכנסת.

התנועה מזכירה כי אוחנה הוא שר זמני בממשלה יוצאת, אשר מעולם לא קיבל את אמון הכנסת, ולכן אסור לו לערוך תיקונים מרחיקי לכת שכאלו, המעניקים לו סמכויות רחבות ללא פיקוח.

כמו כן תקפה התנועה את החלטתו של אוחנה להשבית את מערכת בתי המשפט, בהחלטה חריגה אשר הטילה מגבלות אך ורק על בתי המשפט המחוזיים והשלום, זאת, בעוד שאר רשויות המדינה המשיכו לספק שירות לאזרחים תחת המגבלות של משרד הבריאות, ולרבות בתי הדין הרבניים ובתי הדין לעבודה.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה: "דווקא ברגעים כאלו צריך לשמור על המוסדות הדמוקרטים חזקים מתמיד. ההסטוריה מלמדת שבעתות משבר השלטון נוטה לנכס לעצמו סמכויות חדשות שלא כדין, גם במחיר של פגיעות חוקתיות – ולשמור עליהן אחר כך – והתפקיד שלנו כחברה הוא להיות ערים לכך ולעצור את זה בזמן".

 

וקודם הבאנו בלעדית לקוראינו את הסקופ הזה. 

היו אתנו – אנחנו אתכם.

 

רמי יצהר Rami Yitzha

עורך ראשי, עניין מרכזי

www.news-israel.net 

 

*

ח"כ אלון שוסטר בטוויטר:*

"‏בתוך ניגוד העניינים החמור שבו הוא מצוי, המעקר מלגיטימיות כל החלטה שיקבל, נתניהו ממשיך לנהוג בנכלוליות. הודעת שר המשפטים על סגירת בתי המשפט ב-1 בלילה והפניות אלינו דרך התקשורת מזכירות אמת פשוטה: 'ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי לקבל החלטות גורליות למדינת ישראל'.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן