מבזקים

הסטנדאפ היומי של נתניהו מתחיל להימאס

ראש הממשלה הנאשם בנימין נתניהו אמר בעוד הופעה טלוויזיונית שמתחילה להימאס בשל הספינים השיקריים שהיא מכילה דרך קבע. הכללות, עיוותים, השמטות, הפחדות שווא ורברבנות חסרת בסיס הם היסודות שמהם מורכב הסטנדאפ הכמעט יומי שלו.

 

נתניהו:

"אני מודיע על שורה של צעדים נוספים שאנחנו נוקטים בצורה מושכלת, מחושבת ואחראית, כדי להאט את ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל.

.

הצעד הראשון: הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים הללו יעזרו לנו מאוד לאתר את מיקום החולים ולעצור על ידי כך את התפשטות הנגיף. אנחנו דנו אתמול בממשלה במשך שש שעות בנושא הזה. אני וכל השרים ביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה, כדי שלא יעשה בו שימוש לרעה. הייעוץ המשפטי נענה לבקשתנו, והערב אנחנו נאשר את השימוש בכלים דיגיטליים לפרק זמן מוגבל של 30 יום. ישראל היא דמוקרטיה, אנחנו חייבים לשמור על האיזון בין זכויות הפרט וצרכי הכלל ואנחנו עושים זאת.

.

מעבר לאמצעים הדיגיטליים אני מודיע הערב על שלושה צעדים נוספים בתחום הכלכלה שיהיו תקפים עד תום חג הפסח. אני אומר מראש לפני שאתם חושבים שיש המשך, אנחנו איננו נועלים את האנשים בבתים – כלומר אני לא מכריז על הסגר כללי, אני מקווה מאוד שלא נגיע לזה. אנחנו כן נפעיל סגר מקומי במקומות של התפרצות המחלה כדי לשמור על בריאות הציבור.

.

כרגע אני מכריז על שלושה דברים:
1. מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום.
2. מעבר המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת.
3. השארת שירותים חיוניים במתכונת מלאה.

ראשית, אנחנו מעבירים את המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום. זו עבודה מצומצמת יותר ובמתכונת הזו יגיעו פחות עובדים למשרדי הממשלה. אי אפשר להעריך כמה זה יהיה בכל משרד ומשרד. זה משתנה, זה יכול להגיע עד 80 אחוז. אבל כל מנכ'"ל של משרד ממשלתי יודיע לעובדים במהלך ה-24 שעות הקרובות מי מהם יגיעו לעבודה, מי מהם יעבדו מהבית ומי ייצאו לחופשה, זה ייכנס לתוקף ביום רביעי בבוקר. העובדים שייצאו לחופשה ייצאו לחופשת פסח מוקדמת על חשבון ימי החופשה השנתיים. ההנחיה הזו כוללת גם את השלטון המקומי.

שנית, אנחנו מעבירים את המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת. העסקים והחברות נדרשים לצמצם את מספר העובדים שנמצאים במקומות העבודה ב-70 אחוז. אני מביא את ההחלטה הזו לממשלה עוד הערב. אפשר לעשות את הצמצום הזה בעבודה – במשמרות, בעבודה מהבית או בשיטות אחרות. אני מראש אומר – יהיו התאמות מסויימת בהתאם לתעשיות ספציפיות והן יקבעו על ידי אנשי משרד הבריאות ומשרד האוצר במשותף. הגישה הזאת שלנו איננה מופנית לעסקים של 10 עובדים ומטה שיכולים לפעול כרגיל בתנאי שישמרו על כלל ההפרדה של 2 המטר.

.

אני מזכיר לכם את הכלל היסודי הזה – לא מתקהלים יותר מ-10 אנשים בחדר, שומרים על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. זה המפתח לכל. זה נכון לגבי כל מקום. תשמרו על ההפרדה הזו. זה נכון גם בתורים. אני רואה תורים בסופרים, לטייק-אווי, זה בסדר גמור, אבל תשמרו על הכלל של שני המטר. תרימו יד, תפגשו יד של אדם שני ואל תגעו בה, אז אתם תדעו שזה המרחק של 2 המטר. אני יודע שזו תקופה לא קלה, הרבה אנשים יהיו בבית ולא בעבודה, הרבה אנשים חוששים, הרבה אנשים דואגים שאולי לא יהיה להם מספיק כסף.

.

אנחנו קשובים לכם ולכן אנחנו מעמידים הערב רשת ביטחון כלכלית לכל אזרחי ישראל. שר האוצר תכף יציג זאת.

אנחנו משאירים שירותים חיוניים במתכונת מלאה. שירותים אלה כוללים קודם כל סופרים ומרכולים. אני בכוונה אומר זאת משום שאין בעיה של מזון, גם לא לחג, אז אין סיבה לרוץ להתנפל על הסופרים ולהתנפל על המדפים. אין שום סיבה. יש מספיק מזון בישראל וכך גם ימשיך להיות. השירותים החיוניים כוללים גם את מערכת הבריאות, בתי המרקחת, שירותי הביטחון, משטרה, אבטחה, בנקאות, כספומטים, מוסדות הרווחה ועוד שירותים חיוניים שמפורטים באתר משרד האוצר.

.

הנה מה שאמרתי בסיכום: הסקטור הציבורי מתכווץ, הסקטור הפרטי מתכווץ, והשירותים החיוניים ממשיכים כפי שהם. ביחס לתחבורה הציבורית – בשלב זה התחבורה הציבורית נמשכת, גם הרכבות וגם האוטובוסים. אבל יש שינויים ואני מבקש מכם לעקוב אחר השינויים והעדכונים הללו באתר של משרד התחבורה.

.

כמו כן, אנחנו מתגברים את הצוותים הרפואיים שלנו שעומדים בקו הראשון כולל במעבדות שלנו. אמש שוחחתי עם פרופ' אלה מנדלסון במעבדה המרכזית שלנו לנגיפים במשרד הבריאות שסגניתה נדבקה. אני רוצה לשלוח מכאן איחולי החלמה לה, לכל החולים בצוותים הרפואיים ובכלל לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שעושים הכל כדי להביא להחלמתם.

.

בימים האלה אני יכול להגיד לכם אזרחי ישראל, אנחנו לא יכולים להתחבק וגם לא יכולים ללחוץ ידיים, אבל אנחנו אוהבים זה את זה ואנחנו דואגים זה לזה״.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן