מבזקים

חשוב: רוב עצום מהחולים והמתים הם גברים ושמנים

D1E5758A-3445-4271-A1E8-19AC3A32388D

״עניין מרכזי״ מדווח:

יש כתבות שלא מומלץ לדלג עליהן. זו שאתם מעיינים בה עכשיו היא אחת מהן כי במהלכה כמה כללים שישנו לחלוטין את גורלכם בתקופה הקרובה.

 

במקביל למאמצי העל הנעשים מסביב לעולם למצוא תרופה וחיסון, משקיעים המדענים מאמץ גדול לאסוף נתונים רבים ומגוונים ככל האפשר על הנדבקים בנגיף.

 

איסוף הנתונים מכל החולים בכל העולם הוא חשוב במטרה לאפיין את החולים כך שניתן יהיה לדעת מי הם הנפגעים בקלות רבה יותר ומי הם המועמדים למות יותר מאחרים. העניין הוא שאם שני אנשים נדבקים באותו רגע ומאותו מקור הנתיב בהמשך חייהם עלול להיות שונה לחלוטין לכן, ישנה חשיבות עליונה בצבירת המידע אודות החולים.

 

המידע שנאסף עד כה מצביע בראש ובראשונה על כך שכשני שלישים (63) מהנדבקים שמצבם מידרדר לקשה ולעיתים מוות הם אנשים הסובלים ממשקל עודף. חמור מכך, בינתיים, 71% מהנדבקים הם גברים.

 

אשר לגילאי הנדבקים מתברר ככל שעובר הזמן כי שליש מהם הם שני פחות מ-60 מה שמוכיח שסכנת חיים אורבת לכולם בכל גיל.

 

כרגע גם ברור מומלץ לא להכניס את הגוף ללחץ מיותר כלומר לא להגזים בפעילות ספורטיבית מאומצת. מומלץ מאוד לערוך הליכות נמרצות, מתיחות, יוגה ופילאטיס ופחות הרמת משקולות וריצות ארוכות.

 

יצויין כי גם אכילת יתר שאמנם מנחמת, מכניסה את הגוף למאמץ יתר המצריך אותו לשימוש במשאבים יקרים לשם הפיכת מזון עודף לשומן, העברתו לכרס ולירכיים ואחזקתו.

 

אשר על כן, הכי חשוב לא להכנס בימים אלה לא לזלילת יתר וגם לא למאמץ יתר גופני. חשוב להישאר רגוע ולא לצרוך חדשות ובעיקר להתרחק מקבוצות ווטסאפ עם רשעים מלחיצים.

 

חשוב להתרכז בעצמכם. לקרוא, לשחק, לראות סדרות, לעשות יוגה, להאזין למוזיקה ולהמנע ממחשבות שליליות. כל היתר יסתדר לכם עם הזמן.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן