מבזקים

בהוראת נתניהו: גנץ נבחר להיות יו״ר הכנסת

מליאת הכנסת בחרה בח"כ בני גנץ ליו"ר הכנסת -23. ח"כ גנץ שהיה הח"כ היחיד שהגיש את מועמדותו, זכה לתמיכתם של 74 חברי כנסת לעומת 18 מתנגדים.

.

מיד לאחר בחירתו, קיבל ח"כ גנץ את פטיש היו"ר מח"כ עמיר פרץ, התיישב על כס היו"ר ונשא דברים:

" בשעת החירום הזו נושאים אלינו את עיניהם מאות אלפי אזרחים שאיבדו בימים האחרונים את פרנסתם. מאות אלפי אזרחים בני הגיל השלישי היושבים לבדם בביתם, מבודדים מבני משפחתם וחרדים לחייהם.  מאות אלפי זוגות צעירים שאינם יודעים כיצד ישלמו שכר דירה או יעמדו בתשלומי המשכנתא.  מאות אלפי משפחות שביתן הפך "לממ"ד מורחב" המגונן עליהם מפני וירוס קטלני. והם אומרים לנו  שימרו על הדמוקרטיה, ולצד זאת תתמקדו בטיפול בנו.  ולכן בשעה זו אין לאף אחד מאיתנו את הזכות לעמוד מנגד. כולנו מחויבים לשים באמת את ישראל לפני הכל.

.

שעת החירום הזו היא גם שיאו של המשבר הממשלתי והפרלמנטרי המורכב והקשה ביותר מאז קום המדינה. למעלה משנה מנהלת את חיינו ממשלת מעבר שאין לה מנדט ציבורי.  עברנו מערכות בחירות חוזרות ונשנות שגזלו מיליארדי שקלים ממערכות הבריאות, הביטחון והחינוך. בצד אלו פורחת לה שנאה עמוקה ושיח ציבורי הולך ומתרחב אודות הסכנה שבמלחמת אזרחים, והשיא התורן, מהכיסא הזה אני אומר בכאב, יריקה בפניו של בית המשפט מצד יו"ר הכנסת היוצא, באקט מסוכן וחסר תקדים שעלול להעביר לציבור חלילה שהאנרכיה כבר כאן.

.

הפילוג הזה הוא האיום הקיומי הגדול ביותר על מדינת ישראל. את האיראנים ננצח, את הסורים ננצח, על הטרור נתגבר,  אבל אנחנו לא מצליחים להביס את הפילוג הפנימי והשנאה של איש לאחיו. זהו קו אדום, עבה ובוהק לכל נבחרי הציבור החדשים והוותיקים. נבחרנו כדי לחזק את ישראל ולא להחלישה. נבחרנו כדי לאחד את העם ולא לפלג אותו. נבחרנו כדי לשרת את כל אזרחי ישראל בלי הבדל דת, גזע ומין. נבחרנו כשראשנו מורכן מול פסיקות בית המשפט, ולא נוגח בו בגסות.

.

אני מבקש מכאן לפנות לכל שותפיי הפוליטיים. אלו אינם ימים רגילים והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן, כפי שאמרתי, בכוונתי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית. בל נטעה – לעולם לא אתפשר על העקרונות שעבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים לכחול לבן. נתניהו יודע זאת היטב והוכחנו זאת היטב בימים האחרונים. הוכחתי אני והוכחנו כולנו יחד שלעולם לא אתפשר על הדמוקרטיה.

.

בכדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירה כיו"ר הכנסת. אני הקמתי את כחול לבן, ואני גאה על כך.  התכוונתי ואני עדיין אשמח לעשות הכל בכדי שנמשיך ללכת יחד. אני קורא   גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך.

.

אזרחי ישראל נושאים אלינו עיניים בצדק ומצפים מאיתנו להמשיך ולתמוך במאבק הקדוש במגיפת הקורונה והשפעותיה. ובצדק רב לא פחות, הם דורשים מאיתנו לשמור על הדמוקרטיה, הממלכתיות והאחדות בעם.  כך נכון למדינת ישראל, כך נכון לבוחרים שנתנו בנו את אמונם וכך אעשה.

בכל משבר יש גם הזדמנות. וגם במשבר הזה בעודנו נאבקים בקורונה,  נמצה את ההזדמנות לקדם ולחזק את האחדות, לבנות את הדמוקרטיה ולחזק אותה. נסדיר את מערכת האיזונים והבלמים שלה, נפסיק את המתקפות משולחות הרסן עליה של שרים חסרי אחריות, נוריד מהפרק רעיונות לפגוע בבית המשפט ובפרקליטות ונפעל לאחות את הקרעים ביננו.

.

זו משימה לא קלה, כל אחד מאיתנו יצטרך לבחור לא על מה הוא מתעקש אלא על מה הוא גם מוכן לוותר. זו חובתינו, זו חובתי, זו השליחות שלנו.

 

.

חבריי חברי הכנסת, אמון העם בכנסת ובמוסדות השלטון נמצא בשפל.  המתח העצום בחברה הישראלית ואי הוודאות ביחס לעתיד מכרסמים בנפשו של כל ישראלי שפוי בעת הזו. זו אינה העת למריבות ונאצות. זה אינו זמן למחלוקות ופילוגים. זה הזמן למנהיגות אחראית ממלכתית ופטריוטית. בואו נשלב ידיים ונוציא יחד את ישראל מהמשבר. נשים את ישראל לפני הכל."

 

.

ותיק חברי הכנסת ח"כ עמיר פרץ, שבתוקף סמכותו על פי החלטת בג"צ כינס וניהל את ישיבת המליאה, פתח את הדיון ואמר: "האלימות הפוליטית כותבת בימים אלו את הכתובת על הקיר.  אני הייתי כאן בימים לפני ואחרי הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, אני חושש כי ימים כאלה עלולים לחזור ואנחנו לא נוכל לומר לא ראינו ולא שמענו.

אנחנו צריכים לקבל על עצמנו את הדמוקרטיה, הכללים, החוקים והאיזונים במלואם, ולנהוג בנורמות ובערכים דמוקרטיים, כי הצורך להגן על בתי המשפט וקיום פסקי דינם, הוא העיקרון שימנע את ההידרדרות אל המדרון החלקלק של אנרכיה שסופה מי ישורנו. כי במבט היסטורי גם אם תיפול שגגה מתחת ידם של שופטי העליון בהחלטה זו או אחרת, וזה יכול לקרות כי גם שופטי העליון הם בני אדם, עדיין יש לדמוקרטיה את היכולת לתקן זאת. אך הפרת החלטות וצווים חלוטים של הרשות השופטת ע"י הרשות המחוקקת זו המתכונת לריסוקה של הדמוקרטיה.

.

אזרחי ישראל דווקא בימים אלה בהם אתם מסוגלים בבתיכם אתם ראויים לכך שהנבחרים שלכם מכל הסיעות יפעלו עבורכם כדי מבוקר עד ערב.  שאתם תחושו כי אנו שמים בצד כל סוגיה שאין לה דחופה הוא ומתמקדים בנושא החשוב ביותר שהוא המאבק בהתפשטות נגף הקורונה. שאם לא נגיף אותו ביחד הוא יגיף אותנו ויגבה מאיתנו חיים רבים ויגרום לקריסה כלכלית וחברתית.

בימים בהם המנהיגות הפוליטית מבקשת אחדות, עלינו להבין לעומקה את משמעות האחדות."

.

אחדות פוליטית איננה חיבור מספרים רק לשם השבעת ממשלה. בעיני, אחדות המעשה חשובה יותר וניתן לקיים אותה למרות המשבר הפוליטי!״

.

ח"כ מירב מיכאלי: "בני גנץ וגבי אשכנזי, הרבה מאד ישראליות וישראלים יצאו לרחובות השבוע, אנשים שהצביעו לכם, שתמכו בכם שהאמינו לכם, שנתנו לכם את הכוח להחליף את הנאשם מבלפור. הם נאבקו כדי לשמור על הדמוקרטיה שלנו ומה אתם עושים? אתם הולכים ומקימים לו ממשלה. אתם תקימו את ממשלת הנאשם מבלפור."

.

ח"כ תמר זנדברג: "בני גנץ תסתכל לנו בעיניים רימית והולכת שולל, מיליוני מצביעים שהבטיחו יחד איתך בהובלתך ללכת לממשלה אחרת, להציע אלטרנטיבה למדינת ישראל. בשביל מה עשית את זה בשביל להיות ראש ממשלה או בשביל לסיים בתור שטיח לנאשם בשוחד למסית ולגזען? אנחנו עומדים כאן המומים כבר שעה מנסים לעכל את עומק הרמייה."

.

ח"כ עפר כסיף: "מאז אפריל שנה שעברה אומרים לנו ברשימת כחול לבן לגווניה שהם רוצים להוות חלופה לממשלת הגזע של נתניהו והיום זוחלים כמו זחל לתוך הממשלה. למי אתה נותן לגיטימציה? לזה שיש כנגדו 3 כתבי אישום, שפעל בצורה שפלה מנוולת נכלולית בעזרת כלבלביו כדאי שהמשפט שלו לא ייפתח במועד? אליו אתה זוחל וגורר את כל המדינה לאסון. אתם רוכבים על נמר פשיסטי והוא יטרוף גם אתכם בסוף"

.

ח״כ יוסף ג׳בארין: "הליכוד ב', שבמהלך מערכת הבחירות דיבר על "רוב יהודי" ויישר קו עם סיפוח חד צדדי, חבר לליכוד א'. הרשימה המשותפת תוביל את האופוזיציה לממשלת המשך ההסתה, הגזענות והכיבוש, ומושיטה יד לכל שותף ושותפה לאלטרנטיבה ערכית של שלום, שוויון וצדק חברתי."

.

ח"כ יוסף ג'בארין: "גנץ הפך למשת"פ של הנאשם מבלפור. על הבטחה אחת ויחידה בנה את עצמו בני גנץ – אלטרנטיבה שלטונית. כניסה לממשלת נתניהו היא יריקה בפרצופם ובגידה באמון של מצביעי כחול לבן וגוש המרכז שמאל כולו. גנץ הפנה היום עורף ליותר ממחצית הציבור בישראל. זה מעשה חמור שיש עימו קלון פוליטי וציבורי. בחרתם גנץ? קיבלתם את נתניהו על כתבי האישום שלו את רפי פרץ, סמוטריץ' ורגב."

.

ח"כ יאיר גולן: "יושב-ראש הכנסת צריך להיות תפקיד ממלכתי, ביומיים האחרונים פגעו קשות בתפקיד הזה.  אתמול עזב אותנו יושב-ראש כנסת שאחריתו מביישת את נעוריו והיום אנחנו נדרשים להצביע על יושב-ראש כנסת שמגיע לתפקיד מתוקף קומבינה פוליטית מחוסר רצון בחוסר כוונה להיות באמת יושב-ראש כנסת. זוהי בושה וכלימה ולדיראון עולם בתולדות הכנסת. בני גנץ אני לא הרים את ידי בידך אני מתנגדת בכל תוקף למינוי שלך".

.

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן