מבזקים

השב״כ מזכיר את חלקו המכריע בחטיפת אייכמן

תחרות מרבה הישיגים, משפרת אותם ומאפשרת זירת התמודדות המיטיבה עם המטרה העליונה.

 

יש לכך גם אפקים פחות חיוביים אבל בארץ לפחות, בניגוד לטירוף המערכות הכללי שבו שרויים האמריקנים נוכח הריבוי המפלצתי של המערכות, פיזור הסמכויות וחלוקת זירת ההתמודדות הפנימית והחיצונית, אצלנו המצב טוב בהרבה.

 

ובכך זאת, התחרות קיימת. היא מתנהלת בין המודיעין הצבאי למוסד ושירות הביטחון הכללי. התהילה מתחלקת בין שלושת הגורמים כשלכל גורם קדימות מסויימת בתודעה הציבורית.

 

המוסד החשב בעל שירות הריגול והמבצעים הטוב בעולם, השב״כ הוא בעל יכולות מופלאות בזירה הערבית ובקרב ערביי ישראל ומהווה את הגורם המרכזי במלחמה בטרור ואילו לצבא עש את תהילתו שלו, בעיקר תודות למעללים המיוחסים ליחידת 8200 ודומותיה.

 

על רקע זה יש לראות את הודעת ראש השב״כ מהיום. ארגמן טורח ליידע לטועים ולהזכיר לשוכחיםאת חלקו המכריע של השירות בהליך איתר, חטיפה והביאת הפושע הנאצי אדולף אייכמן מארגנטינה לישראל היה השב״כ.

 

הנה ההודעה שנמסרה לתקשורת היום:

 

מדברי ראש השב"כ, נדב ארגמן לציון 60 שנה ליום הבאתו לישראל של אדולף אייכמן*:

"היום לפני 60 שנים בדיוק, המריא מטוס "אלעל" מבואנוס איירס לישראל ועליו הפושע הנאצי אדולף אייכמן.

מדובר בסיומו של מבצע מורכב של המוסד והשב"כ, הרחק משטח הארץ, בסביבה זרה ולא מוכרת,אשר הושתת על יסודות תכנון מבצעי קפדני ומדויק. הביצוע דרש מהלוחמים תעוזה, תכנון יסודי, מקצועיות, נחישות, דבקות במטרה ואמונה בצדקת הדרך.

.

איסר הראל כתב בספרו "הבית ברחוב גריבלדי": "את הצוות המבצעי של כוח המשימה אפשר היה לגייס ממקור אחד בלבד: יחידת המבצעים של שירות הביטחון שהכרתיה היטב, כולם היו בעלי תושייה בעבודה. הם נבחרו בקפידה רבה מבחינת כושר וסגולות ואופי".

 

*

המבצע הנועז והמורכב ללכידתו של אדולף אייכמן, סגירת המעגל והבאתו למשפט בישראל, הם אבן דרך בעיצוב הערכים והיעוד עליהם התחנכו דורות של לוחמות ולוחמים ביחידת המבצעים של שירות הביטחון הכללי, ואני ביניהם.

*

קטע מדבריו של איסר הראל, בתדרוך כוח המשימה ערב יציאתו לדרך:
"בערב ההוא השתדלתי להבהיר לאנשי הכוח את הייחוד המוסרי וההיסטורי של המעשה אשר הם עומדים לעשות. עתידים הם להבטיח שאחד מגדולי הפושעים בכל הדורות, שבמשך שנים הצליח להימלט מידי החוק והצדק, יועמד למשפט בירושלים, בירת האומה אשר שישה מיליונים מבניה נטבחו על ידי מנגנון הרצח שהוא עמד בראשו…

"

*אנו, עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי, ממשיכי דרכם של כוח המשימה של שנת 1960.*

*

אנו מבינים את גודל הזכות שנפלה בחלקנו וכפי שכתוב בחזון הארגון – "להקדים בכל זמן ומקום, בזכות אנשים בעלי תחושת שליחות, למען ביטחון מדינת ישראל".

*

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן