מבזקים

בשביל מה היה צריך להשוויץ במתקפת הסייבר על איראן?

5DBDAC6A-FC91-4B03-8404-B7FAC7AE3C1B

איראן מגיבה במתקפת האקרים קטנה אך מטרידה בעקבות הפרסום הגאוותני המיוחס לגורמים  בדבר ההשתתפות הישראלית במתקפת הסייבר ששיבשה פעילות כלכלית באיראן לפני ימים אחדים.

 

 

ההתקפה החלה הבוקר ובמסגרתה הצליחו האקרים עוינים לחדור לשורה של שרתים המעניקים שירותי איחסון לאלפי אתרים ישראליים. החדירה היתה קלה ופשוטה. אלפי אתרים שובשו והתוצאה העיקרית היא טירחה הכרוכה בהוצאה כספית לתקן את הנזקים.

.

האיראנים שתלו באתרים הללו סיסמאות בנוסח: "החלה הספירה לאחור להרס ישראל" וכן אזהרה לישראלים "להיות מוכן להפתעה גדולה".

.

בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי "אם להסתמך על מקרי העבר, ההאקרים משתמשים בשתי מתקפות עיקריות – מניעת שירות (DDOS) שגורמת לעומס רב על האתר או השרת עד שהיא גורמת לקריסתם, ו -Defacement (השחתת אתרים) שגורמת לרוב להחלפת עמוד הבית בתוכן שמעלה במקומו התוקף.

בעת כניסה לאתר קופצת התראה אשר מבקשת מתן הרשאה למצלמה – כמובן שאין לאשר התראה זו בשום פנים ואופןולא לתת הרשאות לאתרים שהושחתו.

.

נראה כי מדובר בהמשך של מגמה של קבוצות האקרים אנטי-ישראליות שמנסות להציג הישגים באמצעות התקפות סייבר על מוסדות ואתרים ישראלים. השחתת אתרים היא מתקפה פשוטה ביותר וניתן להתגבר עליה ולשחזר את האתר בקלות. עם זאת יש לה השפעה על התודעה הציבורית במיוחד באתרים שנצפים על ידי מיליוני גולשים ברחבי העולם.

 

.

בשנתיים האחרונות ביטלה ישראל מעשית את העמימות שעל פיה פעלה משך עשרות בשנים הן לגבי כוחה הגרעיני והן לגבי פעולות שונות המיוחסים לצבא ולגורמי מודיעין.

 

פעילות זו נתקלה בביקורת של בכירים במערכת הצבאית, הטכנולוגית והפוליטית.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן