מבזקים

נתניהו זומם בכל זאת לא להתייצב בבית המשפט

בית המשפט המחוזי החליט: יש שופטים בירושלים ועל הצדק להיראות ולהיעשות אם ירצה השליט ואם לאוו. בתמצית: דין נתניהו כדין בוזגלו.

 

ההחלטה של המחוזי היא לדחות את בקשת נתניהו לוותר לו על התייצבות לפתיחת משפטו ביום ראשון הקרוב בטענה שזה בזבוז כסף. טיעון מגוחך שבית המשפט דחה מייד ובצדק. אבל שלא תחשבו לרגע שביבי ויתר על ההתחמקות מן המעמד המשפיל בקריירה שלו. ממש לא.

 

לנתניהו חשוב מאוד לא להיות מתועד יושב על ספסל הנאשמים. צילום כזה הוא עבורו מכה תדמיתית קשה ומי שמכיר אותו יודע שהוא אכן יידאג שזה לא יקרה.

 

ראש הממשלה נתניהו מואשם עם אחרים במעשי שוחד, מרמה והפרת אמונים חמורים שנעשו בהיותו בתפרידו ובקשר להם. אלה עבירות  שעונשן עלול להגיע לעשר שנות מאסר ויותר. עד כה הצליח נתניהו לדחות במשך שנים את הרגע הזה של ההעמדה לדין וההתייצבות בבית המשפט.

 

רץ ברשת. 

 

ובינתיים, הרשת מלאה בקריקטורות, בכרזות, בפוטומונטאז׳ים ובפנטזיות בפרטפראזות על המשפט ״סוף גנב לתלייה״, ועל התכונה הבזויה של הופעת עבריינים עם כיפה על הראש בבית המשפט כדי להשפיע על השופטים.

 

.

הוא כשל בנסיונו למנוע את ההעמדה לדין אבל טחנות הצדק טוחנות לאיטן בכיוון שהוא לא הצליח לחמוק ממנו. פוליטית, ביבי הצליח לשרוד למשך שנה וחצי נוספות לפחות אבל הוא בעצמו יודע שאי הוודאות גדולה ושמימוש החלום לצעוד בנתיבי ארדואן ופוטין עלולה להיות קשה מן המצופה.

 

פרטים נוספים לקראת יום ראשון – בהמשך.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן