מבזקים

שת״פ בין הקהילה היהודית לקתולים בפורטוגל הניבה סרט המומלץ לצפייה.

שיתוף פעולה מבורך שנרקם בין הקהילה היהודית בפורטו שבפורטוגל לבין הנוצרים הקתולים הניב הפקה של סרט שתכליתו מאבק בשנאה ובאנטישמיות.
.

הסרט המרתק הקרוי "The Light of Judah" מתאר באור חיובי את הקשר ההיסטורי בין היהודים והנוצרים הקתולים בימי הביניים. התסריט מבוסס על אירועים אמיתיים, שהתרחשו בתקופת האינקוויזיציה הידועה לשימצה וכן בעידן המודרני.

.

הפרויקט המשותף ניזון מתמיכה פיננסית ומעשית של משפחות יהודיות פילנתרופיות וכן של ארגון בני ברית העולמי.

.
יצויין כי כל הכנסות מהסרט נתרמות לנזקקים בישראל ע"י הקהילה היהודית של פורטו באמצעות ארגון "לקט ישראל", העוסק בהצלת מזון וחלוקתו באמצעות עמותות לטובת מאות אלפי נתמכים בכל הארץ.

עורך דין מוטי כהן (צילום: צילום עצמי)עורך דין מוטי כהן הבעלים והמייסד של "פספורטוגו" המתמחה בהגשת בקשות לאזרחות ודרכון פורטוגליים, מדגיש כי "הצפייה בסרט גם מתכתבת עם רצונם של הרשויות בפורטוגל לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה ליהודים ובנכונותם להעניק לצאצאי המגורשים שהגיעו לארץ מארצות צפון אפריקה כמו מרוקו, טוניס ומצרים וכן מטורקיה ועוד. כהן אומר כי הוא גאה לסייע בהשגת אזרחות ודרכון פורטוגליים ומוסיף: ״אני גאה בהקהילה היהודית בפורטו שפועלת למען שימור ההיסטוריה וייצוג צאצאי האנוסים הספרדים ומאפשרת להם להמשיך לממש את זכותם ההיסטורית".
אתם מוזמנים לסייע על ידי צפייה בסרט באמצעות אייטיונס ואמזון.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן