מבזקים

חודשה חובת הריחוק ועטיית המסיכות

הכנסת אישרה בהצבעה ליילית הארכה של תקנות החירום המחייבות עטיית מסיכות, ריחוק חברתי ושאר ההגבלות בתחומי המסחר והפעילות הכלכלית.

 

ההצבעה נערכה במליאה ותמכו בה 10 חברי כנסת ללא התנגדות. הצורך בחקיקה המהירה נוצר לאחר שבתחילת השבוע פג תוקף התקנות הקודמות מבלי שהכנסת הספיקה לחוקק את החוק המתאים בשל חילוקי דיעות.

 

הואיל והחוק עבר רק היום הוא ייכנס לתוקף חוקי רק בעוד כמה ימים ועד אז מנועים המשטרה וציידי הקנסות האחרים מהטלת עונשים בגין הפרת התקנות.

 

עם זאת, ונוכח התגברות ההידבקות נקראים האזרחים לשמור ולהישמר.

 

בהודעת הכנסת נאמר:

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – אכיפה), התש"ף-.2020. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 10 ללא מתנגדים.

.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ואמר: "מובן לכל שכשיש זמן חירום מקבלים תקנות והחלטות שהממשלה קובעת, אבל התפקיד שלנו הוא לנסות להגיע למצב לחוק שיהיה מסגרת למגיפות באופן כללי.

.

כשבאנו להתקין את התקנות היו קולות בוועדה שאמרו שכבר אין קורונה. רופא אני לא, והכתפיים שלנו צרות מידי כדי שנגיד שאנחנו לא מחדשים שום דבר. מצד שני לא יכול להיות שזכויות ברורות נרמסות תחת מצב חירום. הצומת שבין פיקוח נפש לבין זכויות האזרח הוא בעייתי ולכן אנחנו צריכים להביא חקיקה מתוקנת שתמצא את האיזון בין הדברים."

.

ח"כ יואב סגלוביץ': "היינו רק חברי אופוזיציה שהצביעו בוועדה בעד החוק. זה חוסר אכפתיות של חברי הכנסת מהקואליציה, ושל השרים. זה מעיד על הדרך שבה הם רואים אותנו ואת המוסד הזה. אנחנו לא הצבענו בעד החוק של הממשלה אלא בעד חוק שיצרנו בוועדה. לא שינינו את החוק אלא יצרנו חוק חדש."

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן