מבזקים

הרופאים: אבדה השליטה במגיפה ואירופה פותחת שעריה אבל לא לישראלים

האיחוד האירופי הודיע על פתיחת שעריו לתנועה פנימית ובינלאומית אבל לא לישראלים. השינוי ביחס לישראל נובע מההתפתחויות האחרונות, שהפכו את ישראל למוקצה מחמת מיאוס אפנדמי בנוסח ארה״ב, ברזיל, רוסיה ואיראן.

 

יוון הזדרזה להודיע כי היא משעה את הסכם התיירות שעליו הוכרז בפגישת ראש הממשלה היווני עם נתניהו בירושלים. לכל ברור, חוץ מלפנסיונר יורם לס והזויים אחרים כי המצב בישראל, שבשל החזרה לשיגרה ישראל נקלעה לצרה צרורה.

 

הרופאים אומרים כי ישראל איבדה שליטה על התפשטות הנגיף וקביעה זהה מסרה ועדת המומחים לחברי המל״ל.

 

הרופאים המטפלים בנגיף בבתי החולים הודיעו למנכ״ל משרד הבריאות כי "בשבועיים האחרונים יש עלייה בנספר הנדבקים היומי, בגיל הנדבקים ובגיל המתאשפזים. מחלקות הקורונה חזרו ונפתחו בבתי חולים רבים והן כבר מלאות בחולים בינוניים, קשים ואף מונשמים. הפעם – כאשר בית החולים בפעילות מלאה והמחלקות הפנימיות בתפוסה גבוהה כולל המסדרונות".

.

עוד נטען במכתב כי "כמות החולים הקשים והמונשמים קטנה יחסית, אולם תמונה זו נזילה משום שמספר הנדבקים הבסיסי גבוה מאוד וכל עליה בקצב ההידבקות עלולה להסתיים בנקודת אל חזור, ממנה לא יהיה ניתן למנוע הדבקה המונית ועומסים של חולים. תמונה זו עלולה להביא למצב של אובדן שליטה כפי שקרה במדינות אחרות. היכולת לקטוע את שרשרות ההדבקה ולמנוע תחלואה המונית מותנה בזמן תגובה מהיר".

.

ואכן, הקבינט מתכנס היום במטרה לבחון נסיגה בהקלות. נשקלים צעדי איסור התקהלויות והקטנת מספר הנוכחים באירועים שונים.

הקושי בהשבת ההגבלות נובע מלחצים של אינטרסנטים כלכליים ומן ההבנה ש-800 מובטלים עלולים לאבד תקווה לשיפור במצבם. ההערכה היא שדמי האבטלה ימשיכו להגיע לציבור זה.

בשבת נפטרה בבית חולים בירושלים צעירה בת 19. מספר הצעירים מתחת לגיל 29 הנדבקים והמפיצים את הנגיף הפך לרוב המוחלט והסכנה היא להתחקחות כללית ולאובדן שליטה במהלך חודש יולי.

ממשיכים לעקוב ולדווח.

רמי יצהר, עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן