מבזקים

גנץ על השיגור המוצלח של הלווין: השמיים אינם הגבול

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ביקר הבוקר באתר הבנייה הצפוי של פרויקט מעבר אמ"ן לנגב ונפגש עם ראשי רשויות בנגב.

במסגרת הביקור הציג ראש מנהלת מעבר דרומה במשרד הביטחון, איציק כהן, את עיקרי הפרויקט. עוד הגיעו לסיור השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד, מיכאל ביטון, מנכ"ל המשרד, אמיר אשל, וראש מחלקת מעבר אמ"ן לנגב.

*

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "צה"ל, כולל הרמטכ"ל וראש אמ"ן ששוחחתי עימם, אני וכל מערכת הביטחון, רואים בנגב את המקום הנכון להתפתח בו. מקום שבו יהיה לנו את המתקן הטכנולוגי הטוב ביותר, האיכותי ביותר והחשוב ביותר ליצירת זרוע המודיעין החזקה והמובילה ביותר. זוהי סיבת הסיבות למעבר אמ"ן לנגב. בנוסף, אנחנו מסייעים פה לאתגר לאומי של פיתוח הדרום שצה"ל היה הראשון להיענות לו – מכוחות היבשה, דרך בסיסי חיל האוויר ועד מעבר חיל התקשוב וקריית המודיעין. זהו פרויקט ראשון במעלה לביטחון הלאומי ולנגב כולו ברוח חזון בן גוריון. לצורך כך אנחנו רותמים כבר היום את כל הגורמים בממשלה בכדי להביא את המעטפת האזרחית והתשתיתית, ובראש ובראשונה פתרון תחבורתי הולם ותמיכה וקידום של התשתית האנושית שמגיעה לכאן כחלק מהביטחון הלאומי."

*

בנוגע להחמרה בתחלואת הקורונה: "ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי, כלכלי וחברתי וזה יימשך לפחות בשנה הקרובה עד שיימצאו הטיפולים האפקטיביים. אני נוסע מכאן לישיבת ממשלה. ההחלטות צפויות בהמשך אבל אין ספק שנוכח ההחמרה בגל ההדבקות והתחלואה ניאלץ להחמיר, תוך איזון בין שמירה על הבריאות לכלכלה ולשמירה על הענפים שייפגעו".

*

בנוגע לירי מעזה: "אנחנו לא מתכוונים לעבור בשקט על אף פגיעה בריבונות או בביטחון. אנחנו אומרים להנהגת החמאס ברצועת עזה: יש לנו שני אינטרסים ברצועה בלבד – השבת הבנים ושקט ביטחוני, כשזה נגמר הכל אפשר. אם זה לא ייגמר ואם ימשיכו לירות, התגובות של צה"ל יהיו עוצמתיות". גנץ הוסיף: "אני בעד שברצועת עזה יחיו בצורה שקטה, בשלום, בבריאות ועם עבודה. חמאס לקח את התושבים כבני ערובה, ואם המציאות הזו תשתנה יהיה אפשר לפתח התפלת מים, אספקת חשמל ראויה ועוד נושאים אזרחיים רבים בתיאום בינלאומי רחב ועם מדינות האזור ובהן מצרים".

*

בנוגע לשיגור הלווין אופק 16 הבוקר: "הפרויקט האדיר הזה ממחיש את החשיבות לעליונות הטכנולוגית והמודיעינית, שמתבססת בראש ובראשונה על התשתית האנושית שיש לנו. היכולת הטכנולוגית שלנו מוכיחה שהשמים אינם הגבול, ואנחנו נמשיך בעזרת צה"ל והתעשיות הצבאיות לפתח את היכולות האלו."

*

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון אמר: "היום אנחנו עושים היסטוריה יחד בנגב. מתחילים לקבוע עובדות בשטח ולהחזיר את פרוייקט הדגל של קרית המודיעין למסלולו. כולנו יחד עם ראשי הרשויות, שר הביטחון, הרמטכ״ל ומנכ"ל המשרד, הובלנו את קידום הפרוייקט עם כניסתנו לממשלה לפני פחות מחודשיים. כאיש הנגב, כראש מועצת ירוחם בעבר וכמייסד ויו"ר מועצת הנגב, הייתי חלק מראשי הרשויות שקידמו את הקמת הבסיסים – קריית ההדרכה בירוחם, הרחבת בסיס נבטים, קריית התקשוב בבאר שבע ובסיסים נוספים.
כשר במשרד הביטחון אני מחויב להשפיע על קידום השלב האחרון במעבר הבסיסים לנגב. עוד לא תמה משימתנו. בחודשים הקרובים נידרש לבנות מעטפת משלימה של פתרונות תחבורה ופיתוח עבור ההון האנושי של בני הנגב ושל מי שיבוא להתיישב בכל הקהילות הנפלאות שבנגב".

*

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ':
״אני שמח ומודה לשר הביטחון, בני גנץ, על ההחלטה. אני רואה בזה רגע היסטורי שהופך את באר שבע והנגב לאחד ממרכזי הידע והטכנולוגיה המובילים והמתקדמים בעולם.

.
אחד העוגנים הטכנולוגים העוצמתיים בעולם, בדרך אלינו, בשילוב ההון האנושי האיכותי ביותר. אנחנו הופכים למרכז. מרכז העולם! יישר כח על ההחלטה החשובה של הממשלה ולכל מקבלי ההחלטות, בכל הדרגים. מילה טובה לאיש הנגב, חברנו מיכאל ביטון, השר במשרד הביטחון, שפעל ללא לאות שהנושא לא ירד מסדר היום. ממשיכים קדימה בכל הכוח״.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן