מבזקים

כישלון מהדהד להפגנת הדפוקים נגד נתניהו

ציפו לרבבות אבל רק אלפים בודדים, עשרת אלפים לכל היותר השתתפו בהפגנת העצמאים והמרגישים דפוקים בכיכר העירייה בתל אביב. בסיום גם הפרו חוליגנים את החוק כשחוללו מהומות סמוך לסימטת לונדון מיניסטור ואחר כך בחסימת כבישים בצומת עזריאלי.  כ-20 נעצרו. נחבלו כמה מפגינים וכמה שוטרים. אפשר שהמחאה שאחרי ההפגנה נבעה מן התיסכול מכישלונה המהדהד.

.

מדובר במספר משתתפים חלש עד עלוב ומאכזב לחלוטין חרף החשיפה התקשורתית יוצאת הדופן לפני ובמהלך האירוע.

.

טמיר טרטמן, ממארגני ההפגנה: "העסקים קורסים. אנחנו ארבעה חודשים בקורונה והמענקים לא מגיעים. הסיוע לא עושה את דרכו למקום הנכון. תפסיקו להבטיח, תפסיקו לדבר. תעשו. אנחנו רוצים לראות את המענקים והסיוע מגיע עכשיו לעסקים, כי אין לנו יותר אמון", אמר.

 

.

המפגינים דרשו להוציא לפועל את התוכנית הכלכלית הממשלתית לשיקום העובדים, העצמאים והשכירים, שנפגעו במשבר הקורונה.

.

 

בהפגנה לא נישאו נאומים פוליטיים אך פוליטיקאים מהאופוזיציה הגיעו לכיכר לתמוך. כמו ניצן הורוביץ למשל שהצטלם עם השלט הזה ופירסם זאת ברשת החברתית. ההמונים לא הגיעו אבל המקוריות חגגה בכל הנוגע לקופירייטינג.

 

בני גנץ פירסם הודעה שבא נאמר:"כממשלה, יש לנו את האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות". גנץ הוסיף, "הקורונה הביאה אותנו למשבר בריאותי, חברתי וכלכלי מהגדולים בתולדות המדינה. יחד, נוכל לו ונתגבר עליו בשמירה על החיים ועל הפרנסה. הודעתי לראש הממשלה ושר האוצר שלצד התמיכה בתוכנית הסיוע המיידית, כחול לבן תעמוד על כך שתוצג בהקדם מדיניות תקציבית רחבה הרבה יותר שתעודד את הצמיחה קדימה ולא נסתפק במענה לשלושה חודשים בלבד".

 

*

חברי סיעת ישראל ביתנו עודד פורר, אלי אבידר ואלכס קושניר, הגיעו לתמוך בהפגנת הענק של העצמאים*:

חה"כ עודד פורר: הסיוע למגזר העסקי הוא לא רק חובה מוסרית למי ששילם עשרות שנים מיסים וביטוח לאומי ומצא את עצמו נזרק לצד הדרך אלא גם חובה כלכלית כדי להציל המגזר העסקי שנושא על גבו את המשק.

חה"כ אלכס קושניר:
הממשלה הפרה את ההסכם בין המדינה לאזרח, אנשים שכל חייהם שילמו מיסים נשארו ללא תמיכה וללא כתף תומכת מצד הממשלה.
הממשלה הזו כשלה בתפקידה ועליה לשים את המפתחות!

.

ובירושלים חטף נתניהו הפגנת חרדים נגד הסגרים המוטלים על ריכוזייהם.

ח"כ ישראל אייכלר תימצת כך את המצב מנקודת המבט הפוליטית של החרדים:

התמונות מתל אביב המשוחררת וירושלים הנצורה מדברות בעד עצמן: לחילונים מותר להתקהל ולהפגין, לחרדים אסור.

.

מי שעוד חשב עד היום שיש זכויות אדם לחרדי בארץ ישראל, גילה הלילה שוב את האמת המרה: *חרדי הוא אזרח חסר זכויות אדם במדינת היהודים*. ככזה מותר לכלוא אותו בסגר מיותר מאחורי גדרות, להרביץ לו, להתעלל ברגשותיו ובאורח חייו. מדובר בכליאת שוא של מאה אלף חרדים חפים מקורונה בירושלים, ביתר, בית שמש ועוד.

.

אם היה מי ששומע, הייתי שב וקורא לראש הממשלה ולשר הבטחון לפתוח את הסגרים מיד. הם אינם מונעים קורונה.
אבל כבר מזמן קיבלנו את המסר: *אין ממשלה דמוקרטית בארץ ישראל. יש שלטון אלים ואכזר, עויין וחסר מעצורים.

.

אני שב וקורא לשרים החרדים לפרוש מיד מן הממשלה, עד שיבוטלו הסגרים האכזריים. אולי כך נמצא פתאום מי שישמע לזעקת הנצורים ויסיר את גזירת הסגרים והאלימות המשטרתית.
זו השפה היחידה שהממשלה הזאת תבין, אולי והלוואי.

.

.עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן