מבזקים

קריסה מדאיגה באמון הציבור בממשלת נתניהו גנץ

פיקוד העורף הצהלי הוא הגוף האובייקטיבי האמין היחיד בישראל שניתן להתייחס ברצינות לנתונים שהוא מפרסם. הצבא מקיים סקר ארצי בסיומו של כל חודש במטרה ללמוד על הלכי הרוח של הציבור. מדובר בתוצאות משמעותיות שאמורות לכוון את השלטונות לגבי ערוצי הפעילות הרצויים ומתוך הבנה כי האופן שבו הציבור תופס את המציאות הוא המרכיב המרכזי בהתנהלות הכללית.

 

ממצאי סוף חודש יולי הם מחרידים. הסקר מעלה קריסה כללית באמון הציבור בנתניהו ובאופן ניהול משבר הקורונה על ידו ועל ידי ממשלתו המפלצתית בגודלה ומינימליסטית בהצלחותיה.

 

הסקר מעלה כי לא פחות מ-81 אחוזים מהציבור אינם מאמינים לנתניהו. זהו זינוק אדיר יחסית לחודשים קודמים. רק 19% מהנשאלים בסקר ענו כי יש להם אמון ברשויות המדינה, זאת בהשוואה ל־52% שהביעו אמון בסקר הקודם שנערך במאי-יוני.

.

ההתנהלות השערורייתית של נתניהו מתבטאת גם בחוסר יכולת למעקב אחר ההוראות המשתנות לעת לעת. רק 17% מהאזרחים מבינים את ההנחיות השונות הנוגעות לקורונה, בהשוואה ל־65% שהבינו את ההנחיות בסקר הקודם שנערך בחודשים קודמים.

מצב הרוח הלאומי צנח לדיכאון כללי עם ציון של פחות מ-4 בסולם 10.

רק כשליש מהאזרחים מאמינים שיוכלו להתמודד עם השלכות צעדי נתניהו והקורונה לאורך זמן.

בדירוג הדאגה המרכזית המטרידה את אזרחי ישראל קודם כל המצב הכלכלי האישי, אחר כך חוסר התיפקוד של נתניהו ורק אחר כך המצב הבריאותי של הנשאל.

סקר פיקוד העורף נערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל (700 משיבים), זאת כחלק ממחקרי האוכלוסייה הנערכים באופן שוטף.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן