מבזקים

נתניהו הובס בסיבוב הזה – גנץ יצא גבר

בסיבוב הזה, בני גנץ וגבי אשכנזי כופפו את ביבי וניצחו אותו. שני הרמטכ״לים לא נבהלו מבחירות, עמדו על שלהם, שזה כיבוד ההסכמים והותירו את הסטטוס קוו על כנו. הלילה העבירה הכנסת את דחיית ההחלטה על העברת התקציב לארבעה חודשים.

 

בני גנץ סיים את סיבוב ההתגוששות הזה בנאום רגשני ותוקפני נגד נתניהו שבו הצהיר שזהו. נגמר לו מאגר הסבלנות ומעכשיו כללים חדשים: גנץ ואשכנזי ייכנסו באי אימא של ביבי כל אימת שינסה להשפיל שוב.

 

נתניהו שהודיע קודם שאינו הולך לבחירות מיידיות ושהוא דוחה את קיצה של ממשלת האחדות עוד במאה ועשרים ימים יצא מהעניין די מוכה וחבול. הוא קיווה לשנות את ההסכם הקואליציוני ולקבל חופש מינוי בכירים במערכת האכיפה והמשפט אבל כשל. המאבק יימשך אבל מעכשיו יש לביבי אופוזיציה לוחמנית פנימית שלא תשתוק לו יותר.

.

הכנסת השלימה את הכנת החוק של האוזר לקריאה שנייה ושלישית שדוחה את הגשת התקציב הבא, זאת לאחר שביבי הודיע שהחליט לתמוך בפשרה המוצעת. אגב, זה יסתיים רק כשמליאת הכנסת תעביר את החוק במהלך היום בקריאה שנייה ושלישית.

.

השר עמיר פרץ הגדיר כך את המצב: "סכנת בחירות בטווח המיידי של שלושת חודשים הקרובים חלפה, אבל היא קיימת".

לדבריו, "יש לנו הסכם מסודר, כל סעיף נבחן כדי לייצר יציבות. מדוע נתניהו מחפש דרכים לעקוף את הסכם? הוא לא ימצא שותף הגון יותר מגנץ, שלא זז מילימטר״.

.

התגובות מהאופוזיציה הדלילה דווקא קשוחות. קבלו את יו״ר מרצ.

*

ח״כ הורוביץ: נתניהו משקר בלי הכרה. הפשרה מסריחה*

יו״ מרצ ח״כ ניצן הורוביץ, על דברי נתניהו:
״נאום רצוף שקרים והשמצות. נתניהו משקר בלי הכרה. אי אפשר להאמין למילה שיוצאת מפיו של הנוכל מבלפור. השבחים שלו על מצב הכלכלה הישראלית מנותקים מהמציאות. האבטלה בישראל היא הגבוהה בעולם המערבי.
״הפשרה״ של האוזר היא פשרה מסריחה. המשמעות: עוד חודשים בלי תקציב ופיטורים של רבבות. אין כאן שום פתרון אלא רק דחיית הקץ. לכולם ברור שלנתניהו אין שום כוונה לקיים הסכמים, והבחירות קרובות.
צריך לסיים את הטרגדיה הזו כבר מחר (יום ב׳) בהצבעת אי-אמון בכנסת. 61 אצבעות אמיצות ונתניהו הולך הביתה״.

.

*מכחול לבן נמסר בתגובה לנתניהו*
״מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך״.
קוראים לנתניהו לקיים את הבטחתו- למנוע בחירות ולקיים את ההסכם, ולפעול למען בריאות אזרחי ישראל, פרנסתם וביטחונם. הגיע הזמן לומר לציבור את מה שנאמר גם בחדרי המו״מ, אמת יש אחת ולא משחקים בה – בלי שטיקים ובלי טריקים״.

.

ראש הממשלה נתניהו מקבל את הצעת הפשרה של ח״כ האוזר על דחיית הבחירות:

״מתוך אחריות לאומית החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של ח״כ האוזר. ההצעה הזו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה והיא מונעת את הצורך בבחירות. ההצעה הזאת תביא תקציב מיוחד שיאפשר לנו להזרים כסף עכשיו לפתיחת שנת הלימודים, לסיוע לאזרחי ישראל, להחזרת מקומות עבודה, לבריאות ולכל התחומים. זה הזמן לאחדות וזה לא הזמן לבחירות .

.

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן