מבזקים

ההסכם נחשף וכל כולו הצלחה מסחררת לנתניהו ולישראל

״עניין מרכזי״ מדווח מאת רמי יצהר: הושלם הניצחון המדיני המדהים של נתניהו. כל שיישמע נגדו הוא קשקושי אינטרסנטים. כל מי שישמיע ביקורת לא עושה זאת כי הוא באמת מאמין לקשקושים שהוא ישמיע.

 

הבית הלבן פרסם את הסכם השלום עם האמירויות וההבנות שבדרך להסכם דומה עם בחריין. מאחורי הקלעים מתבשלות הבנות על אותו בסיס עם כמה מדינות ערביות נוספות. ההסכם שנחשף רישמית מהווה הצלחה אדירה לישראל ולביבי חרף הצווחות שעוד יישמעו מטעמים אינטרסנטיים בלתי רלבנטיים.

 

זהו הסכם אידיאלי לישראל שאמור להרגיע את חששותיהם של מי מגורמי הפנים שיחפשו כל סדק כדי לפגוע בנתניהו. בימין לא יכלו לצפות ליותר מזה: הפלסטינים מחוקים חוץ מכמה מילים כלליות וחסרות כל משמעות מעשית. הסיפוח לא ירד מסדר היום, והדרך לשת״פ אזורי רחב היקף בין ישראל למדינות ערביות ומוסלמיות רבות נסללה בזהירות מרשימה.

 

ביבי ודונלד שיחקו אותה באופן מושלם. 

 

היחידים שייללו הם הפוליטיקאים מהרשימה המשותפת והאנרכיסטים הסמולנים. נתניהו השיג לישראל לא רק שלום תמורת שלום אלא גם השפיל את הסרבנות הפלסטינית עד דק והפך את רמאללה ועזה לבלתי רלבנטיות. בה בעת מי שאמורים להעמיק ולבצר את הבונקרים שלהם מצגוררים בטהרן וברובע דחיה.

 

לכן, יש לצפות שהאופוזיציה תנסה להזיז את סדר היום הציבורי מהר וחד ככל האפשר מהסכם השלום למחדלי הקורונה ואלה בינתיים טרם מצאו את פתרונם.

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

ואלה פרטי ההסכמים שעליהם חתם נתניהו עם האמירויות ובחריין בחסות הנשיא טראמפ ביום 15 בספטמבר 2020 על מדשאת הבית הלבן.

 

כינון שלום, קשרים דיפלומטיים ונורמילזציה מלאה ביןהמדינות

> כל צד יכיר ויכבד את ריבונות הצד האחר, וסכסוכים ביןהמדינות ייושבו בדרכי שלום

> הקמת שגרירויות והחלפת שגרירים בהקדם

> מחויבות של שתי המדינות לנקוט צעדים למנוע כל פעולהעוינת מתחומן נגד המדינה האחרת

> ייחתמו הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים רבים, בהם: סחר והשקעות ותעופה ותיירות

בהסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות צויין כי החליטו לכונן שלום ביניהן, לקשור קשרים דיפלומטיים ולהנהיג נורמליזציה מלאה בקשרים הדוצדדיים. יוחלפו שגרירים בהקדם האפשרי וייחתמו הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים רבים, בהם: שירותים קונסולאריים, סחר והשקעות, תעופה ותיירות, אנרגיה וסביבה. עוד נכתב כי ישראל ואיחוד האמירויותמתחייבות לנקוט צעדים למנוע כל פעולה עוינת מתחומן נגדהמדינה האחרת ולהיאבק בקיצוניות ובהסתה.

בהצהרת השלום עם בחריין נאמר כי המלך חמד בין עיסאוראש הממשלה בנימין נתניהו הסכימו לפתוח עידן שלידידות ושיתוף פעולה למען מזרח תיכון יציב, בטוח ומשגשג. שתי המדינות סיכמו לקשור קשרים דיפלומטיים מלאיםויפעלו לגבש בשבועות הקרובים הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים שונים ופתיחת שגרירויות. גם במסמך הזה, כאמור, לא מוזכרת הקמת מדינה פלסטינית עצמאית ונאמר רק כייימשכו המאמצים להשיג פתרון כולל וצודק לסכסוך הישראליפלסטיני.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן