מבזקים

ארה״ב והודו חידשו הסכם צבאי המקבע אזהרה לסין

המתיחות הצבאית באזור ההינדו-פאסיפי מחזקת בריתות, בדגש על המתיחות הצבאית שבין ארצות הברית לסין בים סין הדרומי ובין הודו לסין באוקיינוס ההודי.

.

הודו וארה"ב מאשרות הסכם ההגנה ההדדי ביניהן. המהלך צפוי להשפיע על מכירת הציוד הצבאי הישראלי בהודו ועל התעשייה הביטחונית בארץ.

.

הודו וארצות הברית אישררו היום את הסכם ההגנה והביטחון ביניהן, על רקע המתיחות הצבאית בין ארצות הברית והודו לכוחות הצבאי של סין בים סין הדרומי ובאוקיינוס ההודי.

במסיבת עיתונאים שנערכה בניו-דלהי הכריזו שרי ההגנה של שתי המדינות על החתימה על ההסכם, אשר כולל גם הסכם רכש הדדי של מערכות הגנה וציוד צבאי.

.

מזכיר ההגנה האמריקאי ציין, כי הודו הינה שותפה אסטרטגית של ארצות הברית ושתי המדינות חולקות באחריות משותפת לשמירה על הביטחון באזור ההינדו-פאסיפי, בעיקר בזמנים בהם סין פועלת באגרסיביות באזור וגורמת לאי-יציבותו.  

.

על אף היחסים הדיפלומטיים שבין המדינות, רואה הודו בסין יריב ובין שתי הצבאות קיימים חיכוכים צבאיים רבים בים וביבשה. רק במהלך יוני האחרון נהרגו עשרות חיילים משני הצדדים בקרבות שהתנהלו בקו הגבול היבשתי שבין המדינות.

יחד עם זאת ובניגוד להתבטאויות המפורשות כנגד סין על ידי שר ההגנה האמריקאי, התנסח שר ההגנה ההודי במהלך טקס החתימה בדיפלומטיות יתרה וציין כי הודו וארצות הברית מחוייבות לפעול על מנת לאפשר את חופש השיט ואת הביטחון הימי בזירה ההינדו-פאסיפית.

.

הודו וארצות הברית צפויות לקחת חלק בתרגיל רב-לאומי, הצפוי להתקיים בחודש הבא, בהשתתפות אוסטרליה ויפן. ארצות הברית רואה במדינות אלו כשותפות אסטרטגיות מול סין, ומכנה את השותפות האסטרטגית כ"נאט"ו האסייתי".

.

ההסכם פותח למעשה לארצות הברית פתח למכירת ציוד צבאי וטכנולוגיות בהודו. במסגרת חתימת ההסכם אף אושרה מכירתו של לוויין צילום מתקדם להודו, וסביר להניח שציוד צבאי מתקדם נוסף יימכר להודו. יש להזכיר כי שנים רבות נמנעה הודו מרכישת ציוד אמריקאי והסתייגה מהקשר עם ארצות הברית, על רקע תמיכה של ארצות הברית בפקיסטאן, לרבות מכירת ציוד צבאי מתקדם (לרבות ספינות, מטוסים וטילים) לזרועות הצבא של פקיסטאן.

.

מעבר להסכם האסטרטגי ביניהן הרי שלארצות הברית אינטרס כלכלי מובהק לפעול בהודו ולמכור ציוד צבאי אמריקאי להודו. התקציב הביטחוני של הודו הוא השלישי בגודלו בעולם ועומד על למעלה מ- 71 מיליארד דולר בשנה. ספקיות הציוד הצבאי המרכזיות של הודו בשנים האחרונות הן רוסיה, צרפת וישראל.

.

לארצות הברית אינטרס ברור לחדירה לשוק זה.

סביר להניח שהתעשייה הצבאית האמריקאית, הנתמכת ונעזרת בגורמי השלטון במדינה, ייעשו צעדים אגרסיביים לחדור לשוק ההודי.צעדים אלו צפויים להשפיע על התעשייה הביטחונית הישראליתרואה בהודו את אחד מהשווקים המרכזיים שלה) ועל הכנסותיה ממכירות ציוד צבאי בהודו.

.

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן