מבזקים

סוכן סמוי הצליח לחדור לנבכי הפשע במגזר הערבי

21D29EC8-89AC-443B-8C56-67D1ADD295D8

העולם התחתון במגזר ממשיך להתעצם. עשרות עצורים בסחר בנשק וסמים בצפון בעקבות פעילות סוכן סמוי בישובי החברה הערבית*

.

פעילות סמויה של ימ"ר צפון תוך הפעלת סוכן סמוי בישובי החברה הערבית בצפון, במשך השנה האחרונה, *הביאה למעצרם של 35 חשודים אשר ל-18 מהם מיוחסות עבירות בתחום הנשק בישובים דיר אל אסד, נצרת, ריינה, שפרעם וכרמיאל*.

.

בן העצורים קצין שהשתחרר מצה"ל לפני 3 שנים ובעלי עסקים ומקצועות נורמטיבים אשר עסקו בסחר בנשק וסמים במקביל לעיסוקם החוקיים.

הסוכן, יוצא חבר העמים שעלה לארץ בגיל 10 עם אימו, סיים מסלול לימודים רגיל ושירת בצה"ל כלוחם בחטיבת כפיר, *אותר על ידי מערך גיוס הסוכנים של משטרת ישראל כשביקש להתגייס למשטרה*.

.

הסוכן עבר הכשרה משטרתית מיוחדת על מנת להכשירו לתפקיד והחל להתערות בחיים העבריינים של ישובי החברה הערבית בצפון, *במהלך הפעילות רכש 5 אקדחים, 3 תתי מקלע מסוג "קרלו" ו-2 רימוני רסס מחשודים בסחר בנשק וכמויות גדולות של סמים מסוג קוקאין, mdma, כדורי אקסטזי ואמפיטמין.*

.

*היום בשעות הבוקר ניתן האות ושוטרי משטרת ישראל בצפון פשטו במקביל על עשרות מוקדים בישובי החברה הערבית ועצרו את 35 החשודים*, כאמור חלקם בעלי *מקצועות לגיטימיים כספרים, מאמן חדר כושר, מנהל משמרת במפעל ומסגרים ולפחות אחד מהם שירת בצה"ל כקצין.*

.

במסגרת הפעילות *אותר גם נשק שעל פי החשד שימש בירי אל עבר שוטרים בניידת בישוב דיר אל אסד לפני כחצי שנה*.

*השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה:*
"בשנים האחרונות וביתר שאת בחודשים האחרונים, מתחולל מאבק קשה של המשטרה בפשיעה ובפשיעה המאורגנת, שמרימה את ראשה ופוגעת חזרה, מתוך תקווה שהמשטרה תוריד פרופיל. פיצוח הסוכן הבוקר, ופענוחים ומעצרים נוספים שאני יודע שנמצאים בדרך הם ביטוי לתשובה שלנו — לעולם לא. זהו נדבך מרכזי בשינוי אותו אנו מבקשים להוביל בתקופה האחרונה: אגרופי ברזל, אגרוף אחר אגרוף, לפשיעה ולעבריינות. אני משוכנע מהיכרותי עם הנחישות וההתקפיות של הפיקוד כאן, כי הקרב יגמר כשידה של המשטרה על העליונה.

.
אנו מצויים בשבוע הראשון לכהונתו של המפכ"ל המיועד ניצב קובי שבתאי. משימות רבות וחשובות מוטלות לפתחו. אמון הציבור במשטרה איננו מהגבוהים בתקופה קשה זו, אבל הדברים ברי תיקון. המשטרה צריכה לזכות באמונו של הציבור על ידי טיפול עמוק ומשמעותי בפשיעה הפוגעת בשגרת חייו ובביטחונו האישי. קל להגיד, קשה – אבל אפשרי – לעשות.

.
גם תדמית השוטר והמשטרה תשתפר מכך באופן דרמטי. אני יודע היטב לבקר את המשטרה, או בכלל גופים הנמצאים תחת אחריות משרדי. עשיתי זאת לא מעט ובאופן נחרץ, וכשהתעורר צורך גם פעלתי להרחיק שוטרים לאלתר משורותיה. אך נעשה זאת בהתאם לחוק. לא באלימות ברחוב ובהפגנות ולא בכוח. ברור לי לחלוטין כי בתקופה זו, בשלהי משבר הקורונה, ולאחר חודשים ארוכים בהם לא היה מפכ"ל קבוע, מצויה המשטרה בנקודה לא קלה. אך אני בטוח כי כניסתו של קובי לתפקיד תבשר על תקופה חדשה ורוח חדשה של שינוי בארגון ובאמון הציבורי בו. הצעד הראשון, ברגל ימין, נעשה כאן הבוקר, במחוז הצפוני, עם הפיצוח החשוב הזה".

.

*מ״מ המפכ״ל ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר*:
״אנו משקיעים את מיטב המשאבים והאמצעים העומדים לרשותנו במאבק בפשיעה במגזר הערבי ומטפלים באופן נחוש ובלתי מתפשר בגורמי הפשיעה בחברה הערבית. המיקוד המבצעי של משטרת ישראל הוא באכיפת עבירות חמורות כגון: אירועי ירי והשימוש באמצעי לחימה, חקירה ופענוח פשעים, טיפול באירועי סחיטה, רכוש ועוד. כל זאת, למען חיזוק ביטחונו האישי של האזרח. משטרת ישראל תמשיך ותפעל בנחישות ובצורה בלתי מתפשרת מול גורמי הפשיעה. ידנו הארוכה תגיע לכל אדם שיבקש לערער על שלטון החוק ואנו נמצה איתו את הדין עד תום. בשנה הקרובה נמשיך לפעול בשני צירים עיקריים של מניעה ואכיפה לצד הפעילות הקהילתית. נחזק את המחוזות באמצעות היחידות הארציות, נמשיך להתעצם בטכנולוגיות חדשניות, נמשיך לחזק את תחנות המגזר הערבי ונפעל לפתיחת תחנות ונקודות משטרה חדשות.

.

משטרת ישראל התמודדה ותמשיך להתמודד עם אתגרים רבים ומגוונים, בתוך שגרה מבצעית עמוסה שאין לה אח ורע במערכת הביטחון. אני סמוך ובטוח כי הנחישות, המסירות והמקצועיות של המפקדים, הלוחמים והשוטרים, ימשיכו להוביל את משטרת ישראל להישגים גם בשנה הקרובה״.

.

*ניצב שמעון לביא מפקד מחוז צפון* התייחס לפעילות:

*"אנחנו פועלים בכל יישובי החברה הערבית בצורה אינטנסיבית, פעמים גם מתחת לפני השטח באופן סמוי, כדי לעצור ולכלוא את העבריינים המפיצים את כלי הנשק ביישובי המגזר ועושים בהם שימוש.*

*אנו פועלים לאורך כל שרשרת ההברחה ואספקה של כלי הנשק: מהברחת הנשק בגבולות ומשטחי הרשות הפלסטינית, דרך הסוחרים והמפיצים לישובים״.*

*

הסוכן שכונה "ג'קה" זכה לתעודת הוקרה ממפקד מחוז צפון ולמינויו כשוטר*.

*עבור "ג'קה" זו היתה סגירת מעגל*, סבו האהוב היה שוטר במשטרת ברית המועצות. *אביו, בנו של סבו, התדרדר לחיי פשע ונכלא וסבו גידל אותו עד גיל 10 עת אביו מצא את מותו בכלא*, ואז עלו "ג'קה" ואימו לארץ. מחסום השפה, וקשיי העליה הביאו את "ג'קה" לשהות חלק גדול מנעוריו בפנימיות, אך תמיד רצה להשתלב בחברה, הוא התיגייס לצבא כלוחם בחטיבת כפיר, ועתה גם הגשים את חלומו להפוך לשוטר כסבו.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן