מבזקים

איראן וצפון קוריאה בקמפיין איומים על הנשיא האמריקני הנכנס

לקראת חילופי הדיירים בבית הלבן יוצאות שתי מדינות בתצוגות תכלית ובהצהרות לוחמניות, שמטרתן להשיג מביידן הקלות מהירות ככל האפשר בבידודן ובסנקציות המוטלות עליהן.

 

בעוד שנשיא צפון קוריאה מהופף בפצצות אטום, איראן העשירה באופן סימלי מנה קטנה של אורניום ברמה של 20% ועכשיו היא מציגה מנהרה תת קרקעית המובילה לבסיס טילים תת קרקעי. לא חייבים להתרגש יתר על המידה מהאיומים המרומזים והגלויים אבל צריך לשים לב.

 

הנה דיווחו של אייל פינקו בנושא:

בסוף השבוע האחרון חשפה איראן סרטון בו מוצג בסיס טילים תת-קרקעי, השייך לחיל הים של משמרות המהפכה. בסרטון צולמה מנהרה עצומה בגודלה, בה ניתן היה למנות עשרות רכבי שיגור טילים ומאות מארזי טילים.

.

רכבי השיגור שהוצגו בסרטון הם רכבי שיגור טילי חוף-ים, מדגמים שונים, שעל כל רכב שיגור מותקנים שלושה משגרי טילים. דגמי הטילים המשוגרים ממשגרים אלו הם טילי נור, גאדר וגאדיר טילים המיועדים לפגיעה בכלי שיט לטווחים של 200, 300 ו- 500 ק"מ. בכל אחד מדגמי הטילים הללו משולב ראש קרב במשקל של כ- 220 ק"ג. טילים אלו מצויים ככל הנראה גם בלבנון, בידי היחידה הימית של חיזבאללה.

בנאום המצולם בסרטון, מספר מפקד משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי, כי בסיס זה הוא אחד ממספר בסיסים שנבנו במהלך השנה האחרונה לאורך קו החוף של איראן, ונועד לשרת את מערך הגנת החוף האיראני כנגד ספינות הצי האמריקאי, הפועלות במפרץ הפרסי.

.

מערך טילי החוף-ים האיראני הוא חלק ממערך הגנת החוף באיראן שבאחריות חיל הים של משמרות המהפכה. מערך ההגנה כולל גם מאות רבות של כלי שיט קטנים ומהירים נושאי טילים, טורפדו ומיקוש, כשלושים צוללות ננס ואמצעים נוספים. מערך זה הוא חלק מתפיסת הקרב הכוללת, התפיסה האסימטרית, המאפשרת לאיראנים להתמודד באמצעים פשוטים יחסית וזולים, מול עוצמת הצי האמריקאי הפועל באזור.

.

פרסום הסרטון הוא מאמץ נוסף במערכה התקשורתית שמנהלת איראן בשבועות האחרונים מול ארצות הברית, לאחר שהנשיא טראמפ איים כי ארצות הברית תתקוף את איראן טרם עזיבתו את השלטון ב- 20 לינואר.

.

עניין מרכזי

.

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן