מבזקים

ושוב, מיכלית איראנית הגיעה לחופי ונוצאלה לא רחוק מארה״ב

במהלך סוף השבוע הגיעה לנמל לה-גאויירה שבוונצואלה מכלית נפט איראנית נוספת. המכלית "גוסלן", שייכת לחברת הספנות האיראנית מוסקאר דריה ספנות. מכלית זו העבירה כבר ביולי האחרון אספקת נפט ומזון לוונצואלה, וחזרה עם מטען של אלומיניום בתמורה לאיראן.

.

בוונצואלה קיים מחסור כבד בנפט, לאחר הסנקציות שהוטלו עליה ואי-יכולתה להשמיש את מתקני זיקוק הנפט שברשותה.

.

בחודשים האחרונים החלה איראן, בעלת בריתה הוותיקה של ונצואלה, לשלוח מכליות נפט לוונצואלה למרות הסנקציות האמריקאיות המוטלות על וונצואלה ולמרות האזהרות האמריקאיות שהועברו לשתי המדינות על ידי גורמי השלטון האמריקאי.

.

המכליות האיראניות עשו דרכן אל המדינה בשלווה יחסית, ולא נעצרו במסען על ידי הצי האמריקאי, אשר ליווה אותן וקרא להן שלא להיכנס ולפרוק את הנפט בוונצואלה.  

.

איראן שולחת באמצעות המכליות מזון, תרופות ואף אמצעי לחימה ונשק לוונצואלה, על מנת לסייע לשלטונו של הנשיא מאדורו, על אפם וחמתם של האמריקאים.

.

כשאיראן סופרת את הזמן לאחור לימי שלטונו של טראמפ בארצות הברית, ובזמן שהמתיחות במפרץ הפרסי עלתה מדרגה לנוכח איומיו של טראמפ לתקוף את איראן לפני סיום שלטונו, יש במהלך האיראני של המשלוחים לוונצואלה אמירה נוקבת וברורה, על כך שמגרש המשחקים למערכה צבאית לא יתחיל ויסתיים במפרץ הפרסי, אלא לאיראן יכולת לשחק במגרש המשחקים הביתי של ארצות הברית.

.

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

עניין מרכזי

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן