מבזקים

נלכדו 11 איראנים שחדרו לארה״ב מגבול מקסיקו

משמר הגבול האמריקאי הצליח לאתר ולעצור קבוצה של 11 איראנים, שהסתננו באופן לא חוקי לארצות הברית, דרך מעבר הגבול בין אריזונה למקסיקו.

.

קבוצת האיראנים, שכללה שישה גברים וחמש נשים, התגלתה לאחר שחצתה את קו הגבול. משמר הגבול האמריקאי לא פרסם מידע נוסף אודות האיראניים וכוונותיהם. עד כה לא ברור האם מדובר במחפשי מקלט או האם בהתארגנות שתכליתה לייצר תאי טרור ואיסוף מודיעין בארה"ב.

.

זו אינה הפעם הראשונה בה מסתננים איראניים מנסים להיכנס דרך הגבול עם מקסיקו לארה"ב. ביוני 2020 נתפסה משפחה איראנית שניסתה לחצות את קו הגבול בין מקסיקו לטקסס, ומתחילת ינואר 2021 נתפסו 14 איראניים אחרים שניסו לחצות את הגבול.

.

בקו הגבול בין מקסיקו וארה"ב מתנהלת פעילות רחבת היקף לעצירת המסתננים הבלתי חוקיים על ידי סוכנויות האכיפה של ארצות הברית. עם חילופי השלטון ביטל ביידן צווים של הנשיא טראמפ, המאפשרים גירוש המסתננים חזרה למקסיקו.  

.

מושלי אריזונה וטקסס הגישו ב- 3/2 תביעות נגד המשרד הפדראלי לביטחון פנים (DHS), לאחר שהמשרד הקפיא את הגירושים מארה"ב, ויצר מצב בו המדינות נדרשות לטפל במסתננים, יחד עם הסיכונים הכרוכים בהשארתם על אדמת ארה"ב.

.

בתביעות נפרדות שהוגשו על ידי אריזונה וטקסס, מתבקש בית המשפט המחוזי בארה"ב לפסוק כי מדיניות ביידן מפרה את החוק הפדרלי, לאחר שהבית הלבן לא הצליח לספק הצדקה סבירה להפסקת גירושי המסתננים חזרה למקסיקו.

.

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן