מבזקים

ניצני מרד בליכוד: ישראל כץ טוען לבכורה נוכח הכישלון המסתמן של נתניהו

נתניהו כבר היה מוכן לתת לבנט שנה ראשונה מתוך ארבע ברוטציה בתפקיד ראש הממשלה, בתנאי שתעבור חקיקה שתבטיח לו הימלטות מאימת הדין גם כחליפי, אבל כחלוף מחצית ימי המנדט שקיבל מהנשיא נראה שהכל מתחרבש לו.

 

נתניהו הקוסם לא הצליח לרבע את המעגל. בהיעדר תמיכה מספקת הוא נזקק לערבים אבל המהלך כשל. ביבי המציא את הכנסת הכהניסטים לכנסת, הגה את הפירוד ברשימה המשותפת אך לא חשב שישיג לעצמו רק 30 מנדטים ולא 40-42 כפי שחלם.

 

ההתערערות במעמדות של נתניהו נראית כרגע קריטית. ישראל כץ כבר קם ואומר בגלוי באסיפת מקורביו בליכוד כי אם נתניהו ייכשל הוא צריך להיות זה שצריך להוביל את המפלגה באופן שיאפשר לו להקים ממשלה. דברי שר האוצר מהווים קריאת תיגר חד משמעית נגד מנהיגותו הצולעת של ביבי. לכץ אין ברירה. בסקר שפורסם לא מכבר הוא מדורג שני אחרי ניר ברקת כמנהיג הרצוי הבא של הליכוד ואילו נתניהו רומז שסימן את נאמנו יושב ראש הכנסת יריב לוין ואת ראש המוסד כהן כמועמדים להנהגה.

 

אריה דרעי ינסה לעזור לנאשם נתניהו על ידי האלעת הצעת חוק לקיים בחירות מיוחדות וחד פעמיות לראשות הממשלה בלבד בעוד שהרכב הכנסת לא ישונה. דרעי העלה את הרעיון בפני נפתלי בנט שספק אם יסכים לתמוך בו.

 

גם רעיון העיוועים להמליך את נתניהו בתום הקדנציה של ריבלין ולהושיבו עם שרה בבית הנשיא לא יזכה לרוב בחקיקה מיוחדת שתמנע את בחירתו בשל נאשמותו בעבירות פליליות חמורות.

 

אנשי נתניהו כבר מפזרים רמזים על כוונת ביבי לבקש מריבלין הארכה של 14 יום במנדט ואולם ספק אם הבקשה תאושר אם סמטריץ׳ יעמוד על דעתו בהתנגדותו הנחרצת לכל סוג של הישענות על הערבים.

 

בעבר השמיד נתניהו כל בכיר במפלגתו שהעז לגלות בפומבי אמביציות לרשת אותו. השאלה היחידה היא האם גורל דומה צפוי לישראל כץ או להיפך. ואולי המרד הזה צפוי הפעם להצלחה. אחרי הכל עם ישראל חייב שינוי. עבר זמנו של נתניהו וכדאי שגם הבבונים יבינו זאת.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן