מבזקים

גורמי ביון אמריקנים: איראן רק התחזקה מאז החל נתניהו להפציץ בסוריה

גורמי ביון אמריקניים אומרים כי מדיניות איסטרטגית שגויה  לחלוטין, שמוביל נתניהו בשנים האחרונות הניבה תוצאה הפוכה מן המקווה.

.

במקום להיחלש, איראן התחזקה מחוץ לגבולותיה מעל ומעבר והצליחה להציב טילים בליסטיים מעבר לגבולותיה באופן שישראל חשופה לחלוטין לירי טילים בליסטיים היכולים לפגוע בכל מטרה  בארץ ואפילו ניתן לציידם בראשי חץ גרעיניים.

 

הגורמים אומרים שנתניהו שגה בענק. במקום לחבק את הסכם הגרעין שריסן את שליטי איראן, נתניהו הסית את טראמפ לסגת ממנו והתוצאה היתה איומה.

 

איראן פעלה באופן מואץ להתחזק בעוד שנתניהו התרכז בהפצצות נדל״ן שכללה שחצנות פומבית בדבר ״מאות הפצצות״ של מטרות חסרות משמעות בסוריה.

 

גורמי הביון הללו מאשרים מה שמנהיגי אירופה הכריזו עליו לראשונה היום, כי איראן הצליחה לפתח ולייצר סידרת טילים בליסטיים היכולים לשאת פצצות גרעין שאותן ניתן להשיג ממקורות חוץ כמו צפון קוריאה והשוק השחור העולמי שבו סוחרים בכל חולירע אפשרית.

 

גורמי הביון אומרים כי נתניהו מוביל במדיניותו השגויה לעימות שעלול להיות הרה גורל למדינה היהודית.

 

הגורמים הללו או רים כי השינוי יוכל להתחולל רק אם טראמפ לא ייבחר לקדנציה נוספת. עליית נשיא דמוקרטי יכולה להביא להפשרה במתיחות בעוד שהמדיניות הנוכחית של טראמפ נועדה להרחיק את הסכנה האיראנית מארצות הברית וקירובה המכוון לישראל.

 

טראמפ יפקיר את ישראל בדיוק כפי שהפקיר את כל בני בריתו. כל בר דעת רואה זאת, מלבד נתניהו וחסידיו השוטים.

כדי שלא תהיה הסלמה אמיתית, גורמי הביון מעריכים שהאיראנים יתאפקו מחשש שישראל תנחית על טהרן מכה שנייה איומה שתגיע מצוללות שלה המשייטות באזור המפרץ דרך קבע ומוכנות בכל עת כדי להפוך את הבירה הפרסית לעיי חורבות. כרגע המדיניות של נתניהו היא כישלון. מה שנותרה היא ההרתעה הבלתי קונבנציונאלית אבל גם היא עלולה שלא להספיק אם היא תגיע מאוחר מדי.

 

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן