מבזקים

כיצד להימנע מליקויי בניה בפרויקט בינוי באמצעות פיקוח בניה

ישנה דרך עיקרית אחת שיכולה למנוע ליקויי בניה בפרויקט והיא שיתוף פעולה עם חברה לפיקוח בניה. חברה לפיקוח בניה, כשמה כן היא, יכולה ומסוגלת לפקח על איכות הבניה ולדאוג לכך שליקויים מיותרים יימנעו ויחסכו לכם הרבה כאב ראש והוצאות כלכליות מיותרות.

 

ליקוי בניה בדירות חדשות הן דבר די נפוץ, אשר יוצר המון תסכול וכעסים אצל הקבלן ואצל לקוחותיו. בשל כך, רצוי לפנות לאנשי מקצוע שתפקידם הוא לפקח ולנהל את הפרויקט החל מהשלבים הראשוניים ביותר ועד הרגע בו הפרויקט נמסר לרוכש.

 

למדריך מקיף בנושא ליקויי בניה באתר של עו"ד שמואל גרנאי

 

פיקוח בניה חייב להתבצע בכל סוגי הפרויקטים, גם בבתי פרטיים וגם במבנים ציבוריים, תמ"א 38, פינוי בינוי ועוד. ניהול ופיקוח מקצועי יכול לעזור ולמנוע ליזם וללקוחותיו מגוון בעיות. יתרה מכך, המפקח הינו אדם בעל ניסיון וותק בתחום אשר יוכל לנהל תהליכים רבים, לטפל באישורים שונים, להתעמק בתקציבים ולדאוג שאכן תהיה עמידה בזמנים וביעדים שנקבעו מראש.

 

מה עלול לקרות אם לא אשכור את שירותיה של חברה לפיקוח וניהול פרויקט בבניה?

 

לעיתים נהוג לחשוב כי אין צורך בחברה מסוג זה מכיוון ששירותיה יגררו הוצאה כלכלית נוספת. זה אכן נכון ומדויק ששירותיה החברה מצריכים תשלום אך חשוב להבין כי ללא פיקוח נכון, עולה הסיכוי למציאות ליקויי בניה בסיום הפרויקט. דבר זה, יוביל לתיקונים ולעבודות נוספות שגם כן יצריכו הוצאה כספית נוספת וקרוב לוודאי כי ללא מפקח מקצועי, יימצאו ליקויי בניה רבים וההוצאה שכביכול נחסכה, תלך ותגדל בשל הליקויים שיש לתקן.

יש להבין כי ליקויי בניה עשויים לקרות בכל פרויקט ולא תמיד מדובר במעשה מכוון. תפקידה של החברה לפיקוח וניהול פרויקט הוא להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון – להשגיח ולאתר את הליקויים בטרם הפרויקט מסתיים. יתרה מכך, מפקח מקצועי יוכל להבחין בליקויים ולהתריע עליהם עוד בטרם הם מתבצעים ובאופן זה לחסוך לבעל הפרויקט כסף רב.

 

כיצד בוחרים חברה לפיקוח וניהול פרויקט בבניה?

 

כיום פועלות בארץ מספר חברות לפיקוח וניהול פרויקט בניה. אחד הדגשים החשובים ביותר בעת החיפוש אחר חברה מפקחת היא מקצועיות וניסיון. ככל שאנשי החברה יהיו יותר מנוסים ומקצועיים, כך הבניה תתבצע באופן יותר מדויק ונטול סיכונים או בעיות.

רצוי לבדוק באילו פרויקטים לקחה חלק החברה לניהול ופיקוח בניה, להעמיק ולבדוק מהו הניסיון שלה והאם מדובר בפרויקטים מורכבים וכמובן – מהם אחוזי ההצלחה וההמלצות אודות החברה. שירותיה של חברה רצינית תהיה כזו אשר תספק לרוב גם שירותי פיקוח בניה, פיקוח על פרויקטים של תמ"א 38, ייצוג דיירים בתמ"א 38, פיקוח בניה פרטית ועוד.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן