מבזקים

רשלנות רפואית בניתוח

בכל פעם שמישהו פונה לבית החולים, בין אם לצורך הליך שגרתי או במקרה חירום, הוא מאמין שהוא יקבל טיפול ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. בדרך כלל מוסדות רפואיים, בתי חולים קופות חולים ונותני שירותי בריאות אחרים אכן עומדים בסטנדרט טיפול גבוה. כמות האמון שאדם נותן בבית החולים לא יכולה להיות גבוהה יותר מאשר כאשר מטופל מגיע לניתוח ובעצם מניח את חייו בידיו של המנתח. לא רק לניתוח עצמו ישנם סיכונים משמעותיים, אלא שברוב המקרים המנתח אחראי על תיקון בעיה רפואית אשר בגינה נדרש הניתוח מלכתחילה. אם המנתח לא מצליח לעשות זאת, במקרים רבים על המטופל לעבור ניתוחים וטיפולים נוספים כדי לפתור את הבעיה המקורית ואת הבעיה שנוצרה כתוצאה מכשלון הניתוח. כישלון זה מצד המנתח עלול לגרום להחמרה במצבו הבריאותי הכללי של המטופל ולעתים אף להוביל למותו.

 

מחקר שנערך לאחרונה על טעויות כירורגיות גילה שכ -52% מהטעויות שנחקרו נבעו משגיאות טכניות.

במהלך הניתוח, אם המנתח מתנהג ברשלנות וגורם לחולה לסבול מפציעה או סיבוכים נוספים, הוא עלול להיות אחראי לרשלנות בניתוח. לעניין השאלה האם יואשמו ברשלנות רפואית העניין תלוי בשאלה האם הרופא ניתח בצורה שרופא סביר היה מנתח בנסיבות דומות או שהתנהלותו מהווה חריגה מסטנדרט הזהירות הנדרש. אם מנתח אינו מבצע ניתוח בדרך הנדרשת והמצופה ממנו, והכישלון מביא לפגיעה בחולה, המנתח עלול להימצא אחראי לנזקים שנגרמו למטופל.

 

סוגים של רשלנות רפואית בניתוח

יש מגוון רחב של סוגים של רשלנות בניתוח שעלולים לגרום לחולה לסבול מפציעה או סיבוך נוסף. אלה כוללים את הדוגמאות הבאות אך לא מוגבלות להן:

  • סיבוכים בביצוע הרדמה.
  • גרימת נזק לאיברים אחרים במהלך הניתוח.
  • עיכוב ארוך מדי בביצוע ניתוח.
  • ביצוע שגוי של הניתוח.
  • השארת כלי ניתוח או פריטים אחרים בתוך גופו של המטופל.
  • פעולה בחלק הלא נכון של גופו של המטופל.
  • שימוש בכלים או בציוד רפואי מזוהם או לא סניטרי.

רבות משגיאות אלה לא יגרמו למטופל לסבול מנזק לאורך זמן. עם זאת, כמה מהטעויות עלולות לגרום למטופל לצורך בניתוח נוסף, לסבל ארוך טווח ובמקרים מסוימים רשלנות רפואית בניתוח אף עלולה להוביל למותו של המטופל.

 

סיבות נפוצות לרשלנות בניתוח

מחקר שנערך לאחרונה על טעויות כירורגיות גילה שכ -52% מהטעויות שנחקרו נבעו משגיאות טכניות. בין הניתוחים הללו, כ- 49 אחוז מהטעויות גרמו למטופל לנכות קבועה, כאשר 16 אחוזים גרמו למוות. באופן מבהיל, רוב השגיאות הניתוחיות שנחקרו היו כרוכות בניתוחים שהיו שגרתיים ונערכו על ידי מנתחים מנוסים.

 

ישנם מספר צעדים שניתן לבצע על מנת להפחית את מספר השגיאות הניתוחיות שמתרחשות על ידי מנתחים. מחקרים מצאו שרוב הטעויות שנעשו במהלך הניתוחים ניתנות למניעה. הגורם השכיח ביותר לרשלנות של מנתח הוא חריגה מסטנדרט הזהירות וביצוע פעולה החורגת מהפרקטיקה הנוהגת והמקובלת. אם למנתחים קיימות שיטות התנהגות מתאימות ומערכות טיפול הנדרשות להם, אלה עשויים לגרום לטיפול טוב יותר בחולים וכן לניתוחים בטוחים יותר. יישום רשימות פשוטות לפני תחילת הפעולה יכול להיות קריטי להבטחת בטיחותו של הניתוח ולצורך מניעת טעויות כירורגיות.

למידע נוסף על מקרים של רשלנות רפואית היכנסו לאתר של משרד עורכי דין שמואל קשיוב בכתובת: www.s-klaw.co.il

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן