מבזקים

סוגי ביטוח שכדאי לכם לרכוש

כשניגשים לבחור ביטוח רכב, ראשית כדאי לדעת מהם הביטוחים הקיימים בשוק, מה כולל כל אחד מהם ולמי הוא מתאים. לאחר מכן, תוכלו להשוות בין הביטוחים השונים שמציעות מגוון חברות הביטוח וסוכני הביטוח ולרכוש את הביטוח הנכון עבורכם. אז אילו סוגי ביטוח קיימים בישראל ואיך תדעו איזה ביטוח כדאי לכם לרכוש? הנה קצת מידע שיעזור לכם בצעד החשוב.

 

ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה נועד להגן על המבוטח במקרים של תאונה בה נגרמו נזקים בגוף לו, לנוסעים ברכבו או להולכי רגל. ביטוח זה מאפשר לבעל הרכב לקבל פיצויים במקרים של אובדן השתכרות וכושר השתכרות ולקבל מימון של הוצאות רפואיות וטיפול רפואי ללא הגבלה במקרה הצורך, ומבלי שיצטרך להוכיח אשמת צד מסוים בתאונה. חשוב להדגיש כי ביטוח חובה נוגע לכיסוי נזקים גופניים בלבד, וזהו ביטוח הכרחי אותו נדרש כל בעל רכב לעשות לרכבו על פי חוק. זו נחשבת עבירה פלילית לנהוג ללא ביטוח חובה ומעשה זה עלול להוביל לזימון לבית משפט, לקנס כספי, לשלילת רישיון ואף למאסר. כמו כן, אין אפשרות לעשות טסט לאוטו מבלי להציג ביטוח חובה בתוקף

 

ביטוח צד ג' לרכב

ביטוח צד ג' הוא ביטוח רשות, אותו יכול בעל הרכב להוסיף לביטוח החובה הבסיסי בו הוא מחויב. ביטוח זה נועד לכסות נזקים שגרם המבוטח לבעל רכב אחר או לרכוש כמו חניה, רכב, חנות, בית וכד'. חשוב להדגיש כי ביטוח צד ג' מכסה נזקים של צד שלישי בלבד ולא של בעל הרכב, כך שאם במקרה של תאונה נפגע גם רכבו של המבוטח וגם רכב של צד ג', ביטוח זה יכסה את הוצאות התיקון של צד ג' בלבד. בנוסף, בביטוח מסוג זה קיים סעיף "גובה גבול אחריות", סעיף הקובע את הסכום המקסימלי אותו ניתן לקבל במקרה של צורך בפיצוי צד ג', והגדלת סכום זה עשויה להעלות את מחירו הסופי של ביטוח הרכב. ביטוח צד ג' יתאים במיוחד למי שמעוניין לשלם פחות אך עדיין להגן על עצמו מפני מצב של הוצאות כספיות בשל גרימת נזקים לצד שלישי, וכן למי שמחזיק ברכב ישן שהשווי שלו נמוך ולא משתלם לתקן אותו, ולכן גם לא משתלם לשלם עליו ביטוח שיכסה את הנזקים שייגרמו לו.

 

ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף גם הוא ביטוח רשות והוא הנרחב והמקיף ביותר אותו ניתן לעשות, ועל כן גם מחירו גבוה יותר. הביטוח המקיף כולל בתוכו ביטוח צד ג', הנזכר לעיל, ובנוסף, נועד ביטוח זה גם לתת כיסוי במצבים של נזק בעקבות תאונה, גניבה, שריפות, נזקי טבע ועוד. לרוב יכלול הביטוח המקיף גם רכב חליפי, שירותי גרירה, הוצאות משפטיות עד לסכום מסוים וכיסויים נוספים. ביטוח זה מתאים במיוחד למי שרוצה לנהוג בראש שקט ולדעת שהוא מוגן מפני מירב הנזקים האפשריים לו ולרכבו, וכן עבור בעלים של רכב יקר או רכב שנחשב לפופולרי בקרב גנבים.

 

השוואת ביטוחי רכב

לאחר שהבנתם מה כולל כל ביטוח, כעת עליכם להשוות בין חברות הביטוח השונות ולקבל הצעות מחיר. הדרך הכי נוחה שיש כיום להשוואת ביטוח רכב היא לעשות זאת באינטרנט, בכל זמן שנוח לכם ומכל מקום שתרצו. אפשרות אחת להשוואה אונליין היא להיכנס לאתרי אינטרנט של חברות ביטוח שונות ולבחון מה מציעה החברה, אילו סוגים של ביטוחים, מה כולל הביטוח ומה מחירו. החיסרון העיקרי בשיטת השוואה זו, הוא הסירבול והזמן שייקח לכם להיכנס לכל אתר ואתר, להזין את הפרטים שלכם שוב ושוב באתרי החברות השונות ולקרוא בכל אתר בנפרד מה מציעה החברה ומה כולל הביטוח. שיטה מהירה יותר להשוות ביטוחים באינטרנט, היא דרך אתר בסטי. באתר זה ניתן לעשות השוואה של ביטוח חובה + ביטוח מקיף והשוואת ביטוח חובה + ביטוח צד ג', ולקבל בצורה מהירה את הצעות המחיר הזולות ביותר והפופולריות ביותר בקרב חברות הביטוח הגדולות בשוק, זו לצד זו, בהתאם לצרכים ולנתונים שלכם. ניתן לעשות מגוון שינויים ותוספות לביטוחים השונים, כמו תוספת כיסוי לפנסים ומראות צד, כיסוי שמשות מקוריות, חילוץ מחניון תת קרקעי, כיסוי נזקים של רעידת אדמה ותוספות אחרות שתוכלו לעשות בתוספת תשלום.

 

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן