מבזקים

מסתמן: נתניהו יהיה החליפי של בנט למשך שנה

בעוד יאיר לפיד נסע לו לארצות הברית אחרי שכשל באופן מביך במגעים לגיבוש גוש שינוי, נתניהו כבר עובד במרצ על הסדר שיבטיח לו את ההישארות בבלפור גם בלי עריקים.

 

נתניהו ואנשיו ניהלו מסע שיכנוע והפחדה במטרה לגייס עריקים אבל כל הנסיונות כשלו. בצר לו ולאחר שהבין שאין מצב שכל המחנה של הימין הקיצוני יתיישר עם איזושהי קומבינה מול הערבים, מה שנותר לביבי הוא המוצא האחרון לסגור דיל בכל מחיר עוד במהלך הצ׳אנס שקיבל מריבלין.

 

זה קרה כשביבי ושרה הזמינו לראשונה אי פעם את שנוא נפשה / נפשם, נפתלי בנט לביקור בבלפור. זו היתה מלכודת מן הסוג שבנט לא התנגד לה. אחרי הכל, הוא רוצה בראש ובראשונה להיות המנהיג הבא של הליכוד ועכשיו הוא קרוב לכך אם יצליח להביא נדוניה בדמות גדעון סער ומפלגתו.

 

ההסדר המסתמן הוא זה: רוטציה בין נתניהו לבנט כשבנט הוא הראשון בתור ויושבע כראש ממשלה מיידית.  נתניהו ייכנס לנעלי נפתלי בנט ויהיה החליפי למשך שנה. כל זה מותנה בכך שגדעון סער יצטרף לקואליציה.

 

שאלת המפתח מה תהיה עמדת בכירי הליכוד החנפנים בדרך כלל. הלקקנים הזוטרים לא יתנגדו אבל מה תהיה עמדת ניר ברקת וישראל כץ ויולי אדלשטיין לגמרי לא ברור. אגב, לגמרי אפשרי מצב שגם ליברמן יצטרף למהלך.

 

הסיפור הזה הוא כרגע רק בשלב של בדיקת היתכנות. נתניהו, שהבין כי יכולתו לשרוד מותנית בכך שיילקח ממנו תפקיד ראש הממשלה, הוא שיזם את הפשרה שתעניק את השלטון לגוש הימני חרדי דתי קיצוני. לפיד יישאר עם תואר ראש האופוזיציה, ג׳וב נחמד למי שממילא לא ראוי ליותר מכך.

 

״עניין מרכזי״ ממשיל לעקוב ולדווח בלעדית על המתרחש מאחורי הקלעים ב- MerkaziTV  https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

בואו לראות, להקשיב ולהבין מה קורה מאחורי הקלעים. לחצו גם על הלייק והפעמון ותדעו כשהסקופ הבא יזנק אליך.

 

רמי יצהר Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן