מבזקים

נתניהו הודיע לנשיא: נכשלתי ובכך נסללה הדרך לממשלת בנט – לפיד

נגמרו לנתניהו הטריקים. אחר חצות הוא נאלץ להודיע לנשיא ריבלין כי נכשל. 28 ימים ניסה להקים ממשלה הזויה עם הימין הכי קיצוני ובתמיכת המפלגה המייצגת באופן מוצהר את אידיאולוגיית האחים המוסלמים אבל זה לא עבד לו.

 

נתניהו כשל כי הוא נמאס גם על הימין. הוא נשאר מיותם עם החסידים השוטים מהפריפרייה הבהמית, עם החרדים האינטרסנטים ועם הכהניסטים שנבנו בחסדיו וחדרו בעידודו הפעיל לבית הנבחרים הישראלי וכבר הציתו את האש במקומות הקדושים. אבל אפילו הם מתעבים אותו עמוק בפנים וסירבו באומץ לוותר על עקרונותיהם רק כדי שהוא ושרה ימשיכו לשבת צמודים לעטיני השלטון

לעומת זאת, הימין השפוי מאס בו. בנט, סער וליברמן שחוו על בשרם מנחת זרועו המתעללת השיבו לו כגמולו. בני גנץ, הגנרל האמיץ שהוביל את המהפכה מעמדת החליפי השולט במשרדי הביטחון, המשפטים, התקשורת, החקלאות, התרבות והספורט, ניהל מלחמת מאסף עקשנית הראויה להערצה. בני יכול היה להיות ראש ממשלה כבר הבוקר וכך גם בנט אבל הם יודעים שזו רמאות. עם ביבי אי אפשר לעבוד.

נתניהו כשל כי אף אחד בעולם לא מאמין לאף מילה היוצאת מפיו. בני גנץ אמר השבוע כי כשביבי אומר לו שהשמש זורחת הוא יוצא החוצה לבדוק אם זה נכון. הנאשם המושחת והמשחית הוא הקנייבסקי של הבבונים וגם הקהל הזה הולך ומצטמצם כפי שמעידים הסקרים שאחרי הבחירות.

 

ריבלין אמור להחליט עוד השבוע מה הלאה: יש לו שתי אופציות מעשיות: או להטיל על לפיד את מלאכת הרכבת הקואליציה או להעביר את המנדט לכנסת. אם לפיד יקבל מנדט גם לו יהיה  כחודש ואם זה עובר לכנסת, הרי שיהיו 21 יום שבהם יוכל כל אחד מ-120 חברי הכנסת להקים קואליציה ולהיות ראש ממשלה ולא – בחירות נוספות בתוך 90 יום.

סביר להניח שאחרי התייעצויות קצרות, לפיד יקבל את הצ׳אנס. קודמו גנץ קיבל פעמיים את המנדט, לפיד מקבל בפעם הראשונה. מאחורי הקלעים, מנהיגי גוש השינוי כבר מתואמים למדי וקרובים להכרעה חיובית. אבל בנט היה רוצה להרחיב את המעגל. הוא רוצה את ש״ס איתו או לפחות זכות וטו בתקופה שהוא ראש ממשלה בתחומים ספציפיים.

המחלוקות פתירות אבל בחוץ אורב השטן הפוליטי הזומם להרגע. לנתניהו נגמרו הטריקים אבל יש לו סל מלא של שטיקים. הוא מומחה בהחדרת מקלות לגלגלי הזולת, הוא אומן בבחירחור מדנים ובהתססת בבונים. נתניהו שעוסק כבר שנים בפילוג החברה ובהפצת שנאה על סף מלחמת האחים יעשה הכל, ואפילו יותר כדי להביא לאנרכיה בתקווה שיתחננו שיבוא להושיע. זה לא יקרה. בינתיים, במשפטו המצב מחמיר מיום ליום ובכל יום דיונים הוא מתרחק יותר ויותר מהסדר טיעון מקל ומתקרב לתאי האח״מים במעשיהו.

החל מחצות – הרע ביותר מאחורינו אבל ההמתנה לישועות עלולה עוד להתארך. נתניהו מומחה בלהוציא לכם את הנשמה. עכשיו הוא מתענג להתעלל בכם עד כמה שיוכל ואולי קצת יותר. נדרשת סבלנות כי המשיח כבר מעבר לפינה. היידה, ביבי תארוז!

רמי יצהר Rami Yitzhar

עניין מרכזי

 

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן