מבזקים

הנשיא ביידן מנסה לבלום את גל האנטישמיות המתפשט בשל מדיניות נתניהו

גל אנטי ישראלי ואנטישמי חסר תקדים מתפשט בארצות הברית והכל בשל מדיניותו חסרת המעצורים וזרועת האינטרסים האישיים של נתניהו. לראשונה בהיסטוריה, איבדה ישראל את אהדת ההמונים והמצב הגיע לידי כך שאזרחים אמריקניים בעלי סממנים יהודיים בולטים נתקלים כבשגרה בהתגרויות, ביריקות, בקללות ובתקיפות מצד עוברי אורח.

בשבוע החולף נרשמו כ-170 תקריות אנטישמיות מדווחות ברחבי ארצות הברית, אבל גורמי ביטחון אומרים שמדובר במספר גדול בהרבה. רוב הסופגים קללות ויריקות אינם מתלוננים במשטרה אבל בקהילות החרדיות בעיקר הפחד גדול.

מי שהוביל למהפך החמור בדעת הקהל של הגדולה בידידותיה של ישראל היה נתניהו. ההתערבות הבוטה שלו בפוליטיקה האמריקנית תוך תמיכה גורפת בטראמפ גרמה לחוגים נרחבים באמריקה להתהפך עלינו. אם עם ישראל אינו מבין שעליו לסלק את נתניהו – יסביר לו זאת, אומרים רבים. אז נכון ששני שלישים מיהודי ארצות הברית הצביעו עבור ביידן אבל הדמויות השליליות המככבות באמריקה בשנים האחרונות הן של יהודים עשירים, בעלי השפעה שסרחו, גנבו, רימו וביצעו עברות מין חמורות.

אחרי הכל ג׳פרי אפשטיין הנבל הנכלולי עם בת זוגו הבת של איל ההון היהודי הגנב, הארווי ויינשטיין חובב הקטינות ומי עם לא הנוכל הגדול בהיסטוריה שהונה במיליארדים מיידוף נחשבים ובצדק לאנשים השנואים ביותר באמריקה כיום ובעצם בעולם כולו. כך יצא שהטינה ליהודים המפוקפקים עם המנהיג הישראלי הערמומי הנאשם בפלילים חברו לטינה גוברת והולכת לישראל וליהודים בכלל. הקש ששבר את גב הגמל היתה ההפצצה המיותרת שהפילה את רב הקומות שבו שכנה התקשורת  העולמית והאמריקנית בעזה. הממשל, ובעיקר העם והעיתונות לא התרשמו  מן התירוצים הקלושים שבבניין היו גם משרדי סייבר של החמאס. הטענה היא שאם היו כאלה משרדים מה שלא הוכח ניתן היה לטפל בהם אחרת ולא בהפלת המבנה. גם השימוש הפסול בתקשורת באמצעות הפצת הודעה שיקרית לעיתונות במטרה להבריח אלפי לוחמי חמאס למנהרות לא רק שלא הניבה את התוצאה המקווה אלא אף יצרה אנטגוניזם גואה כלפי צה״ל, מטרות פעולותיו ושיטות עבודתו.

למזלם של יהודי ארצות הברית וגם של העם היהודי, ג׳ו ביידן הוא אוהב ישראל. הוא אמנם לא מאמין לנתניהו ואינו בוטח בו אבל הוא נרתם בסוף השבוע להילחם בגל האנטישמי השוטף את ארצו.

ביידן כינה את התופעה "טרור נגד יהודי אמריקה". והדגיש: “בשבועות האחרונים האומה שלנו חזתה בסדרה של תקיפות אנטישמיות". בהצהרה שפורסמה על ידי הבית הלבן הוא מנה כמה מאותן תקיפות.

"ראינו לבנה נזרקת לעבר חלון של עסק בבעלות יהודית במנהטן, צלב קרס שנחצב בדלת בית הכנסת בסולט לייק סיטי (יוטה), משפחות מאוימות מחוץ למסעדה בלוס אנג'לס ומוזיאונים בפלורידה ובאלסקה לזכר השואה שהושחתו במסרים אנטי-יהודיים".
הנשיא לא חסך ביקורת נוקבת של התופעה: "התקיפות האלה הן בזויות, חסרות מצפון, לא אמריקניות וחייבות להיפסק. אני לא אתן לחברינו לחוש מאוימים או מותקפים בגלל מי שהם או בשל אמונתם. אנחנו לא יכולים להרשות לשילוב הרעיל הזה של שנאה, שקרים מסוכנים וקונספירציות לסכן את האמריקנים האלה".
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן