מבזקים

ארדואן במסר לבנט ולפיד – מוכן לסייע בתיווך עם החמאס

נשיא טורקיה ארדואן העביר מסר לנפתלי בנט וליאיר לפיד כי הוא מעוניין לשקם את יחסי ארצו עם ישראל לאחר עידן נתניהו. ארדואן אינו היחיד מקרב מנהיגי עולם המעוניין לפתוח דף חדש ביחסים שהתערערו בשל אישיותו הבעייתית של ראש הממשלה הקודם.

ארדואן שוחח לפני ימים אחדים עם הנשיא החדש יצחק הרצוג, והביע את נכונותו לשמש כמתווך הוגן בין ישראל לחמאס כדי לקדם דברים כמו סוגיית השבויים והנעדרים. דברים דומים אמר ארדואן לבכירים אמריקניים בממשל ביידן. בארצות הברית פורסם כי השגריר הטורקי החדש בוושינגטון, שנחשב אחד ממקורביו האישיים של השליט הטורקי, מוראט מרקאן, העביר מסרים דומים לשר החוץ בלינקן. ישראל מצידה השיבה כי הבעיה המרכזית היא הפעילות של החמאס בטורקיה שם עוסקים גולי הארגון בהכוונת פעילות הטרור בגדה המערבית, גיוס פלסטינים לפעולות טרור והעברת כספים לתשתית הצבאית של חמאס בגדה.

יצויין כי קשרי התיירות, המסחר והכלכלה בין ישראל לטורקיה פורחים כתמיד, הגבולות פתוחים ומתחת לפני השטח קיים גם שיתוף פעולה ביטחוני כזה ואחר בנושאים בעלי אינטרס משותף לשתי המדינות. עם זאת, השגרירים אינם מכהנים בפועל בתל אביב ובאנקרה. עם זאת הקונסוליה באיסטנבול למשל פועל במלוא הקצב.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן