מבזקים

חיל האוויר מפציץ ומפגיז בדרום לבנון בתגובה לירי על קריית שמונה

B94EFD6E-7EED-46D8-8CA6-956397A3C1F5

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ החליטו על מדיניות חדשה הכוללת אי הבלגה והפסקת הכלה של ירי רקטות מדרום לבנון לתחומי צפון ישראל. המדיניות ננקטת בעקבות ההסלמה בירי שמבוצע ככל הנראה בידי גורמים פלסטיניים לא בהכוונה ישירה של החיזבאללה אבל בהחלט בעידוד איראני.

בפעם הקודמת כלל הירי שתי רקטות לגליל המערבי, האחת נחתה בים והאחרת בשטח פתוח. אז הירי היה מקרבת צור. אתמול נורו שלוש רקטות, שתיים מהן נחתו קרוב מאוד למקומות מאוכלסים בצפיפות בעיר קריית שמונה. צה״ל הגיב הפעם בתקיפות המהוות עליית מדרגה. עדיין אין תקיפה של מטרות מאויישות אבל המסר ללבנון ברור וחד משמעי: בחייאתכום, תפסיקו עם זה.

ההערכה היא שההסלמה נובעת בעיקר מן המשבר הכלכלי והפוליטי החמור שלבנון נקלעה אליו בעקבות הפיצוץ הגדול שאירע לפני שנה בנמל ביירות. פתיחת חזית מול האוייב הציוני היא תמיד פתרון זמני במטרה לאחד כוחות, להפנות את הזעם כלפי חוץ ובעיקר כדי להשיג סיוע ישראלי להשגת עזרה פיננסית מגורמים זרים. בעזה מדיניות זו מוכיחה את עצמה. כשאין כסף יורים על העוטף ומגיע כסף קטארי.

הלילה (חמישי) תקף צה״ל בלבנון בפעם הרביעית. מטוסי קרב תקפו מרחבים מהם נורו הרקטות לעבר מדינת ישראל ותשתית שמשמשת לטרור.

ערוץ אל-מנאר של חיזבאללה דיווח כי מטוסי חיל האוויר שיגרו כמה טילים לעבר הכפר א-דימשקיה בדרום לבנון. ברשתות החברתיות בלבנון פורסם תיעוד של התקיפה מהצד הלבנוני.

בישראל מקווים שהרמז יובן ושהשלטון הלבנוני ישים קץ להתגרות. עם זאת, המטרה אינה לחמם את הגבול יתר על המידה בתקופה זו המהווה שיא בתיירות הפנים.

אתמול תקף צה"ל בשלושה גלים עם יותר מ-100 פגזי ארטילריה, והבהיר שהתגובה לירי מצד ישראל עדיין לא הסתיימה. היעדים שהותקפו בתוך לבנון היו בעיקר בשטחים פתוחים סמוך לכפר השיעי אל-חיראם, שממנו שוגרו הרקטות, ומטרות נוספות לאורך הגבול.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן