מבזקים

החמאס לא זז מילימטר בדרישותיו המחמירות כתנאי מקדים לעסקת חילופי שבויים נוספת

ביום שבו החמאס מונה יותר מ-30 אלף הרוגים בצד שלו, כ-80 אלף פצועים וחורבן איום שנלווית לו נטישת 1.4 מיליון איש מקרב 2.2 מיליון אזרחים את בתיהם, יוצא מנהיג חמאס חו״ל, איסמאעיל הנייה, בהודעה חד משמעית תקיפה שנועדה להבהיר כי אין הבדלי עמדות בין חמאס המדינית לאחים סינוואר ומוחמד דף בזרוע הצבאית בעזה.

החמאס מסרב בתוקף להכנע והחליט ללכת עד הסוף המר. בארגון הטרור מבינים שהממשלה חלשה ולחיצה והם בטוחים ששרה נתניהו כבר תכפה על בעלה שיסכים לעסקת כניעה איומה מבחינת ישראל במתכונת עסקת שליט הארורה, שבעטיה הגענו לאן שהגענו היום.

החמאס בונה על לחץ מאסיבי של המשפחות שיכניע את נתניהו וממשיך להתעקש  וכה אמר היום הנייה בהודעה מיוחדת שפרסם אודות המו״מ לשחרור חטופים:

▪️ ההתנגדות (חמאס והג׳יהאד האיסלאמי) לא תקבל פחות מהפסקת התוקפנות (סיום המלחמה), נסיגת צה״ל מכל סנטימטר ברצועה, התחייבות לשיקום ההריסות, למתן קורת גג למיליון הפליטים החדשים שבתיהם נהרסו, החזרת הפליטים לאזור שבו היו בתיהם, במיוחד בצפון הרצועה סמוך לגבול הישראלי.

הנייה גם מדגיש בהודעתו כי לא באה בחשבון עסקת חילופי שבויים ללא ⁠לא שחרורם של כל הרוצחים הכי מסוכנים הנחשבים לבכירי ארגוני הטרור במסגרת ההסכם לחילופי אסירים.

הנייה מסיים בהתחסדות: ״הבענו גמישות וחיוביות לאורך כל תקופת המו״מ, אך נראה שהכיבוש גורר רגליים״.

המשמעות המעשית: אין עסקה קרובה.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן