מבזקים

5 דרכים לשדרוג ארוחה רומנטית

מתכננים ארוחה רומנטית פרי ידכם? במאמר הזה נתעלם מהמתכונים השונים בהם תוכלו להפגין את כישורי הבישול יוצאי הדופן שרכשתם בשנים האחרונות ונקפוץ ישר לשולחן האוכל. כמה אלמנטים קטנים שאינם דורשים מכם השקעה כספית גדולה או זמן רב יכולים לשדרג את הארוחה הרומנטית בצורה משמעותית. כיצד תיצרו סימפוניה מושלמת של טעמים, אווירה ורומנטיקה?

 

שדרוג התאורה בבית

 

חלק ניכר מיצירת האווירה המיוחדת קשור לתאורה הבית. הביטו בערב בתאורה שלכם. האם הנורות לבנות או צהובות? איזה אור נשפך לכיוון המקום בו נמצא שולחן האור? את תאורת הבית קל מאד לשנות באמצעות החלפת מספר נורות וכן בכיוון של נורות ספוטים הרחק מהשולחן על מנת להדגיש יצירת אומנות כלשהי. תוכלו גם להשקיע מעט יותר ולהחליף את צבע הנורות לגוון קסום כמו ירוק או כתום וליצור אווירה מיוחדת המעניקה לאורח/ת שלכם תחושה ששיניתם את הבית במיוחד עבורה.

 

עוד דרך נפלאה לשינוי התאורה בבית היא באמצעות אהיל מיוחד היוצר צללים מרתקים על המרחב שמתחתיו. אם באמצעות שנדליר מצועצע ויוקרתי או בשימוש באהיל פשוט עשוי מנייר אורז תוכלו "לצייר" מרחב רומנטי ייחודי.

 

עיצוב השולחן

 

האלמנט הבא שנעצב בצורה יחודית הוא השולחן. נתחיל ממפה המעניקה אווירה יוקרתית לבית כולו. אפשר להשתמש במפה לבנה שעליה מונח "ראנר" בצבע כלשהו. אם השולחן שלכם מרובע או מלבני הראנר יכול לעבור לאורך השולחן. שולחנות עגולים אפשר לעצב עם שתי מפות עגולות כאשר האחת קטנה יותר מהשנייה.

 

לאחר מכן נוסיף פלייסמנטים רומנטיים. אפשר לבחור בעיצוב יוקרתי אם הארוחה שלנו תכלול מרכיבים יחודיים או לבחור דווקא בעיצוב הכולל אלמנטים של אדום. אם סט הכלים שלכם כולל צבע אחד בולט אפשר לשלב אותו גם בעיצוב של המפה והפלייסמנטים. נניח על השולחן צלחות וכוסות תואמות, כולל כוס יין. לצד כל אלה מספר וורדים אדומים או שילוב של ורדים אדומים, לבנים ו-ורודים יעניקו לשולחן מראה מרהיב ורומנטי במיוחד.

 

הוספת נרות לאווירה מושלמת

 

יש החושבים כי נרות הם אלמנט מעט דביק מדי בעיצוב שולחן רומנטי. אנו פוגשים היום שני סגנונות בתחום זה – הראשון הוא הסגנון הקלאסי של שני פמוטים עם נרות עבים וגבוהים המושכים את העין. הסגנון השני, המודרני יותר משלב בתי מנורה עגולים ונרות קטנטנים. תוכלו לבחור גם בנרות עבים בצורת קבויה או גליל שאינם זקוקים בהכרח למצע תחתיהם ומסוגלים ליצור אווירה רומנטית ומיוחדת. אם בחרתם בנרות העבים והם אינם מעוצבים כלל, תוכלו להוסיף מסביבם אלמנט קבוע החוזר על עצמו בסידור השולחן – כמו רצועת בד עשויה תחרה הקשורה לבסיס הנר. לצד הנרות אפשר להוסיף עוד קערה קטנה עם מספר שוקולדים, תותים טריים או דובדבן אדום עז.

 

יין מתוק בסוף הארוחה

 

כל ארוחה רומנטית אינה מושלמת ללא בקבוק יין נלווה. אם אתם מתלבטים איזה יין לבחור נסו לחשוב מהו הרוטב השולט בארוחה? האם זהו רוטב אדום עשוי עגבניות, כבד יותר מהרוטב הקליל הנלווה לפסטה? אם כן מומלץ לצרף אליו יין אדום עם מרקם ארגמני עמוק. תוכלו לבחוק ביין מזן קברנה סוביניון או מרלו. אם אתם רוצים להוסיף טוויסט מיוחד ליין, נסו את הזן המתקתק הארומטי – יין גוורץ.

 

הגגוצטרמינר הוא יין גרמני במקורו שמשתלב מצויין הן עם מאכלי בשר משולבים בפירות מבושלים והן עם קינוחים מתקתקים. הוא מתאים גם לשתייה ללא הארוחה בזכות חומציותו הנמוכה. היין הלבן מזן זה משתלב היטב גם עם גבינות (ביחוד עם טעם מעט מתקתק) ועם עוגת גבינה. כעת, כאשר אנו מוכנים להרים כוסית הגיע הזמן להגיש קינוח אישי.

 

הקינוח האישי

 

ארוחה רומנטית זוגית מתאפיינת באווירה האישית. הצחקוקים הקלים, המבט הישיר בעיניים מזמינים גם קינוח אישי לא פחות. בחורף, אפשר לבחור במנות חמימות מעט כמו עוגות אישיות שזה עתה יצאו מהתנור או קינוחי שוקולד לצד סנגריה חמה. בקיץ האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות כמו בננה ספליט עם גלידה, סופלה שוקולד מתקתק, פאי או מוס עמוס כל טוב או סחלב עם טוויסט יחודי – מגוון שקדים המונחים עליו לתפארת.

מתרגשים? זה הזמן להתכונן. השילוב המיוחד של האווירה, היין והמתוקים יצרו את האווירה המושלמת לערב בלתי נשכח שיקצור אינספור מחמאות.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן