מבזקים

השעיית הסיטי מהופעה בליגת האלופות מעוררת סערה בכדורגל העולמי

סופה של תקופה במנצ'סטר סיטי
סיפור הדחתה של מנצ'סטר סיטי מהצ'מפיונס ליג עד 2022 הוא גדול יותר מהזכייה המדהימה של ליברפול בתואר הפרמיירליג הראשון שלה, כך מסכימים העיתונים באנגליה.
.
רבים מהפרשנים סבורים כי אם הערעור של הסיטי לא יתקבל ויהפוך את ההחלטה, מדובר בסיומה של תקופה במועדון האנגלי. כזכור, הסיטי הורשעה בהפרת חוקי "הפייר פליי" קרי בעסקאות פיננסיות שאינן תואמות את תקנות אופ"א. אין ספק שאם ההשעיה תהיה סופית תהייה לה השלכות רבות.
.
ראשית, ההערכה היא כי פפ גווארדיולה המנג'ר הנוכחי יבקש לעזוב. לאקס ברצלונה הסכם עם הסיטי עד קיץ 2021 אך בשבועות האחרונים הוא די גמגם כשנשאל על ידי עיתונאים אם יישאר בקבוצה גם אם תושעה מהמפעל היוקרתי.
.
באחרונה גם רבו השמועות על מעבר צפוי שלו ליובה. גם בזירת השחקנים המצב לוט בערפל. ההערכה היא כי כוכבים דוגמת רהים סטרלינג וקווין דה ברוינה הבלגי ירצו לעזוב אם אין להם כדורגל אירופי ברמה הגבוהה ביותר. ברור כי אם פפ יעזוב תצטרף אליו שורה של כוכבים אל מחוץ למועדון האנגלי.
.
גם על הפרמיירליג תהיה השפעה מרתקת. אם אופ"א תשמר השתתפות ארבעה מועדונים אנגליים במפעל הצ'מפיונס ליג בעונה הבאה זה אומר, בהנחה שהסיטיזנס יסיימו בין ארבע הראשונות, שמקום חמישי יספיק למוקדמות הצ'מפיונס (כרגע נמצאת שם שפילד יונייטד). מאחר שהסיטי נמצאת חזק גם בתמונת גביע הליגה והגביע האנגלי, במידה שהיא תזכה בתארים אלה יספק גם מקום שמיני בפרמיירליג למוקדמות הליגה האירופית.
.
דווקא בהיבט הפיננסי, נראה שהנזק לסיטי הוא מינורי. אמנם מפעל הצ'מפיונס ליג מכניס סכומים נאים לקופת המועדונים אבל מאחר שלסיטי בעלים עשירים, לא נראה שזו הבעיה. גם לאחר שהסיטי תחזור לטורניר בעוד שלוש שנים היא צפויה להתחיל מדירוג נמוך, אך עם הסגל הנכון היא תצליח ככל הנראה להעפיל לשלב הבתים למרות הדרך הארוכה יותר שתצטרך לעשות.
.
עם זאת, הנשק החמור ביותר הוא מחוץ למגרש. סיטי תסבול מעתה מתדמית בעייתית. עד כה היה נדמה שהמועדון האנגלי בניהול הבעלים שיח' מנסור מאבו דאבי התנהלו למופת בדרך לבניית מועדון פאר. עתה מסתבר כי סיטי רימתה לכל אורך הדרך כדי לזכות בתארים ולהערים על יריבותיה. בעיה.
.
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן