מבזקים

לפני תחילת משפטו נתניהו ישבית את המדינה

ל״עניין מרכזי״ נודע כי בהוראת ראש הממשלה נתניהו, ישראל צפויה להכנס בימים הקרובים ועוד לפני פתיחת משפטו לשלב של השבתה כמעט כללית. מספר הנשאים של הקורונה מתקרב בארץ ל-150.

 

נתניהו צפוי להודיע על סגירת מקומות עבודה, על הגבלות תנועה חמורות ועל הפסקת מתן שירותים במגוון מוסדות ציבוריים באופן שבין היתר לא יתאפשר לפתוח את משפטו הפלילי שאמור להתחיל ביום שלישי הקרוב בבית המשפט המחוזי בירושלים. נתניהו מואשם בתיקים שונים בעברות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

 

רבים הופתעו מכך שנתניהו טרם הגיש בקשה רשמית להיעדר מתחילת המשפט. יש הסבורים שזה כמו כל מהלכיו של נתניהו מתוכננים לפרטי פרטים. אחרי הכל כבר הוכח עד כה שאם לחתול תשע נשמות לביבי 90 אם לא 900.

 

רבים תוהים גם מדוע נתניהו אינו משיב לבני גנץ אחרי שיושב ראש כחול לבן נענה לפנייתו להכנס למשא ומתן להקמת ממשלת חירום. פתאום ביבי השתתק באופן מוזר.

 

בלי קשר, אנשי נתניהו מכינים את הצווים החדשים שייצאו באמצעות משרד הבריאות. בין הצעדים שיינקטו יהיו כאלה שיאסרו תנועת אזרחי ברחובות אלא למטרות ספציפיות שיוגדרו מראש. מקומות עבודה בלתי חיוניים במיוחד ייסגרו והמדינה תיכנס מעשית לעוצר כמעט כללי.

 

הצעדים הדרסטיים ננקטים על אף שבימים האחרונים אין החמרה ניכרת  בהתפשטות הקורונה בעיקר בשל היענות רוב הציבור להוראות המתפרסמות.

 

במקביל מכשירים בבסיסים צבאיים מרכזי קליטה ואישפוז של חולים עתידיים. הבעיה האמיתית כרגע היא מספרם הגדל והולך של אנשי רפואה, כולל רופאים, אחיות, סניטרים, נהגי אמבולנסים ואנשי מינהלה בבתי חולים ובמרפאות שנאלצו להכנס לבידוד בשל מגע עם נשאי הווירוס. עד כה נכנסו 2,500 איש לבידוד בהם 1,000 רופאים.

 

ביום שישי, באיחור משווע, יצאה ההוראה להפסיק את כל תחרויות הספורט ואף לחדול מאימונים הכוללים מגע פיזי. זה קרה אחרי שאחד הנדבקים הוא אוהד כדורגל ששהה ביציע האוהדים השרופים של הפועל תל אביב בשער 5 באיצטדיון בלומפילד ביפו.

 

בתחילת השבוע צפויים להיסגר גם גני הילדים והפעוטונים.

 

העולם כולו מהדק את אמצעי הזהירות וההגבלות לאחר שגם הנשיא טראמפ התחיל להבין שאי אפשר להמשיך לזלזל כך במציאות. אמצעי הגבלה הוכרזו גם במדינות מסויימות בדרום אמריקה ובבולגריה.

 

באיראן צפויה לצאת הוראת עוצר כמעט כללי במטרה לבלום את ההידבקות והמוות הנרחבים. בסך הכל מתו עד כה 5,000 בני אדם מהקורונה ברחבי העולם. בישראל מצבם של שלושה חולים קשה.

 

רמי יצהר,

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן